Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kalkben - igen  (Læst 4151 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Kalkben - igen
« Dato: 26 April , 2011, 19:16 »
Synes jeg har opgivet det med vaseline, sæbespåner, nix-creme osv. Nu har jeg dryppet 2 af mine haner med det loppemiddel man kan få til katte, det er et par dage siden og de er ikke døde endnu..tænkte så bare på om dette ene "dryp" er nok til at ta alt kalkben i en enkelt omgang..eller om der skal flere "dryp" til? Er der nogle der har erfaringer med det?
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
Sv: Kalkben - igen
« Svar #1 Dato: 26 April , 2011, 20:30 »
Er der nogen der har en bog der fortæller det latinske navn på miden?

Ville gerne grave lidt yderligere i emnet :)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #2 Dato: 26 April , 2011, 21:22 »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 27 April , 2011, 17:33 »
Mine de ældste høns har ikke levende kalkmider længere, men de har stadig lidt ujævne ben. Det er slet slet ikke så meget at det generer dem, men jeg kan ikke få det helt væk. Jeg ved andre klarer den med daglig dypning i olie over længere tid, men det overstiger altså hvad jeg orker at gøre alene. De får en tur indimellem for en sikkerheds skyld, og det bliver da også mindre og mindre, men helt væk er det altså ikke.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Susanne

• Gæst
« Svar #4 Dato: 27 April , 2011, 17:39 »
Jeg bruger staldchock. Sprayer det på benene med en uges mellemrum. To gange ialt. Det virker.

Kalkbenene kommer igen med jævne mellemrum, men jeg synes det er nemt at holde nede - specielt efter at jeg (ligesom Henriette) har droppet creme og vaseline og oliedypning

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 April , 2011, 17:47 »
Hej

Er blevet anbefalet at bruge dixanthogen olie, det skulle være ret effektivt. Har ikke selv prøvet det.
Er der nogen der kender det?
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline JLR

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 April , 2011, 21:38 »
Prøv med en spray af hjortetaksolie - lugter helt forfærdeligt - men uhyre effektivt. Brug et par handsker - det er meget gennemtrængende. Midlet kan købes i foderstofforretninger.
VH. Jytte