Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Søren Ryge skyder sine haner  (Læst 2481 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Søren Ryge skyder sine haner
« Svar #15 Dato: 26 April , 2011, 21:13 »
Og det med katten, tja han er da klog nok til at det skal ske i det allersidste afsnit.

Ja, han har altid foraget nogen, og det er helt sikkert klogt at vente til sidste afsnit med katten, for hold da op en ballader der bliver ;D
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 26 April , 2011, 21:49 »
Jeg kan ikke andet end at more mig over folks kommentarer på BT's hjemmeside... Gal hvor er folk da uvidende og dumme!.. Jeg har altså meldt en af dem. Jeg kunne ikke klare hans måde at skrive på, true, generalisere og i det hele taget opføre sig på, så jeg tøvede ikke et sekund!

Jeg (som jæger) kan ikke andet end at være 100% enig med Søren. Jeg elsker hans programmer og ser dem hver sommer. Jeg kan ikke få den mindste smule ondt i røven over at han skyder hans haner, det er langt det mest humane for mange, for med mindre de er 100% tamme vil der være angst i dem, når de bliver tager op, det er jo trods alt imod deres natur, så der er da intet bedre. Jeg ville dog aldrig gøre det selv, fordi vi spiser dyrene, og hagl i maden er ikke sagen hvis de kan undgås. Ellers ser jeg ingen problemer i det.

Med henhold til at skyde katten.. Er ikke i tvivl om at det er den bedste metode, hvis han er sikker på at den er vild. Han kan eventuelt annoncere at den og den kat er set på hans grund, og eventuelle ejere skal holde den hjemme, hvis ikke det sker vil den blive skudt. Næste gang han ser den, efter at det er blevet offentligt kendt, så kan han uden tøven aflive den ved skud. Det ser jeg heller ikke det fjerneste problem i. Det jeg ikke kan lide ved det er at det kan virke voldsomt på mange mennesker, og derfor ser jeg ingen grund til at vise det på tv, og da slet ikke når der stadig er børn oppe, det kan godt komme til at virke ret skidt på dem, så det at vise det på tv syntes jeg ikke er så smart, men det at han afliver den har jeg ikke det fjerneste imod :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

• Bruger
« Svar #17 Dato: 26 April , 2011, 21:53 »
Jeg har såment heller ikke noget i mod at den bliver aflivet, men han skal bare være 250% sikker på at det ER en vildkat. Om han så fanger den i en fælde og får den aflivet af en dyrlæge eller om han skyder den må han så selv tage stilling til. Men han er jo jæger så mon ikke han kan ramme rigtigt første gang ;)
Mand og 3 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #18 Dato: 26 April , 2011, 21:56 »
Jeg er helt enig med dig Mikkel. Jeg har tænt nøjagtig det samme som du: Hold da op nogle uvidenede og, til tider, dumme mennesker der skriver indlæg på bt.dk! :o *s

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 26 April , 2011, 22:10 »
Jean, det er også det jeg vil have at han skal være sikker på, derfor annoncen + eventuelt lade en besked falde ved de nærmeste naboer, og høre om det er deres. Vi har haft en aftale med vores naboer om at når deres katte begyndte at færdes på vores grund, så måtte vi aflive dem. Naboens gård ligger 300 meter væk, og de har haft mange katte, op imod 30. Dem vi har aflivet her på gården er altid blevet aflivet så hurtigt som muligt, men vi tøver ikke med at aflive dem. Forrig sommer fangede og aflivede vi 5 hankatte som ganske simpelt boede i vores skov, og der hører de ikke til, så simpelt er det. De fangede "vores" fasankyllinger og tog flere harekillinger, så til sidst blev der for meget.

Førhen var der en paragraf i jagtloven som hed noget i stil med at hvis en kat færdes mere end 300 meter fra beboelse betragtes den som ikke tilhørende til denne beboelse og må derfor aflives, ved nedskydning.

Denne lov er taget ud af jagtloven, men du kan stadig annoncere og skyde helt lovligt. Det samme kan du med en hund, det har vi dog aldrig gjort, for det har ikke været nødvendigt. Efter de første to gange de havde været her og blandt andet dræbt et rålam, fik ejeren at vide at en gang mere, så kunne han læse i avisen at de ville blive skudt. Sidden har de ikke været her, så det er effektivt, omend ikke rart.
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline jsk007

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 26 April , 2011, 22:37 »
Tja ..........
Han er ikke den eneste der har problemer med katte  >:(

http://fjerkrae.dk/cpg1416/displayimage.php?pid=12152&fullsize=1
« Senest Redigeret: 26 April , 2011, 22:57 Fra jsk007 »

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #21 Dato: 26 April , 2011, 23:49 »
Jeg måtte også lige kaste et par indlæg ind i debatten på BT.

Jeg orkede ikke at læse alle kommentarer, men hvor er der dog mange klaphatte imellem.

Den aldrende herre, Søren Ryge, har altid været god for en masse praktiske råd om dit og dat i forbindelse med hus, have etc.

At han til tider kan være lidt provokerende, på den gode måde, er helt i orden. Det sætter lidt ekstra kulør på hans programmer, og får til tider folk lidt op af stolene.

Sendetiden er måske så ikke den bedst valgte. Og dog, hvis der er børn, af en hvis alder, der kigger med på programmet, kan man jo forklare dem at det ikke er den mest normale måde at foretage aflivning på, men dog nok en af de bedste, da dyret ikke lider nogen overlast. Meget små børn bør nok slet ikke kigge med. 
Mvh
Erik Andersen

Offline Tskoglund

• Bruger
« Svar #22 Dato: 27 April , 2011, 00:15 »
Jeg bryder mig ikke om det  :(

Og det udfra den betragtning,at nok ved Søren Ryge hvordan man humant afliver et dyr :)
Men hvad med alle de klaphatte som får gode ideer /d

Tine
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #23 Dato: 27 April , 2011, 00:22 »
Jeg antog at klaphattene ikke havde lovlig adgang til skydevåben.

Har de ulovlig adgang til skydevåben, er det en politisag.
Mvh
Erik Andersen

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #24 Dato: 27 April , 2011, 06:06 »
Her hos os har vi en hunkat ind imellem.Den er vild.Uden tvivl.Den var her da vi flyttede ind.Og den løber når den ser os.Den lever sikkert af det den kan stjæle sig til hos vores katte og det de gamle koner sætter ud til misserne i nabolaget.
Sidste forår så den nogenlunde ud.Så fik den killinger.De blev indfanget lidt efter lidt af naboen.De var meget sølle at se på.Med øjenbetændelse.Var magre.Moderen får jo ikk ormekur nogen steder fra.Den ene manglede også halen.
Da killingerne var væk så hun lige så sølle ud som de små.Det samme sker vel igen i år ? hmm...
Jo...hun kunne godt trænge til et besøg af Søren Ryge...det ville såmænd være det bedste for hende.
Jeg skal i hvertfald ikke fange hende.....
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

• Bruger
« Svar #25 Dato: 27 April , 2011, 06:26 »
Jeg synes du skal kontakte Kattens værn og få den indfanget. De koomer ud med en fælde og sætte den op. Når den er fanget ringer du til dem igen og de kommer så og tømmer fælden, så du skal ikke selv gøre noget overhovedet andet end at ringe.
Mand og 3 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #26 Dato: 27 April , 2011, 11:58 »
Med henhold til at skyde katten.. Er ikke i tvivl om at det er den bedste metode, hvis han er sikker på at den er vild. Han kan eventuelt annoncere at den og den kat er set på hans grund, og eventuelle ejere skal holde den hjemme, hvis ikke det sker vil den blive skudt. Næste gang han ser den, efter at det er blevet offentligt kendt, så kan han uden tøven aflive den ved skud. Det ser jeg heller ikke det fjerneste problem i. Det jeg ikke kan lide ved det er at det kan virke voldsomt på mange mennesker, og derfor ser jeg ingen grund til at vise det på tv, og da slet ikke når der stadig er børn oppe, det kan godt komme til at virke ret skidt på dem, så det at vise det på tv syntes jeg ikke er så smart, men det at han afliver den har jeg ikke det fjerneste imod :)
Jeg synes, du skriver det så klogt og godt, Mikkel /o
Jeg har også tænkt i de baner og også frygtet, at det kan få nogle båtnakker til at rende og skyde katte, evt. med lufbøsser og lignende, og det er der jo ingen, der ønsker.
I øvrigt er der rigtig mange tåbelig og hjernelamme kommentarer på BT's side (også nogle OK), hvorfor skal man pludselig til at tale om at skyde mennesker af anden etnisk herkomst, som det hedder. Og så er der de sædvanlige ondskabsfulde kommentarer fra kattehadere, som simpelthen gør ondt langt ind i hjertet, fordi de er så hadske.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 27 April , 2011, 13:06 »
Marianne, det er jeg glad for at du syntes  /o

Er helt enig i at der er virkelig dumme kommentarer derinde, fra begge sider, både fra dem som hader katte og dem som hader at Søren skyder katte. Folk burde tænke sig om inden de skriver deres kommentarer derinde, de er simpelthen for dumme ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #28 Dato: 27 April , 2011, 21:35 »
Jeg synes du skal kontakte Kattens værn og få den indfanget. De koomer ud med en fælde og sætte den op. Når den er fanget ringer du til dem igen og de kommer så og tømmer fælden, så du skal ikke selv gøre noget overhovedet andet end at ringe.
Det er desværre kun de kommuner der har en aftale med Kattens Værn, der kan tilbyde gratis indfangning af herreløse katte. Holbæk Kommune er ikke med i ordningen, så her koster det 500 kr. at få KV ud og hjælpe. Desværre.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #29 Dato: 27 April , 2011, 23:01 »
Almindelig sund fornuft må gerne håndhæves.

Mht. kat, så har jeg aldrig haft kat før vi flyttede herud. Men ca samtidig med at vi så gjorde, kom der en kat. Den var sky og pjusket men efter en uge lå den og rullede rundt i solen og gjorde sig til. Den fik ikke et navn, for det var jo ikke vores. Men naboer kunne fortælle, at den boede i et vildt hegn og kun var ejet af sig selv. Så vi adopterede katten Kat. Hun fik så killinger med en RIGTIG vildkat. Hvor herre bevares!! Killingerne kom hjem til os, da de var ca. 3 uger og de hvæsede og kradsede og strittede og var VANVITTIGE. Dagen efter de var flyttet hjem til os, blev deres far kørt over lige ud for vores hjem. Jeg gik over for at se om det var ham og ikke moren eller en anden families kat, og tænk, den var jo... ja, jeg var næsten bange for den selvom den var splathamrendedød! Jeg husker den stadig som værende 1 meter lang. Kæmpestor og så lå den i lågen til høloftet overfor køkkenvinduet og nidstirrede mig. Jeg turde ikke gå ud dengang den levede! Vi endte med selv at have 2 af killingerne, og med tiden blev de acceptable, men de var begge forsvundet inden de blev 3 år.

Forleden fik jeg en efterlysning af en kat i postkassen. Fra nogen, der bor relativt langt væk. Den stakkels familie! Jeg tænker tit at tænk hvis man kom til at køre en anden families kære kat ned - eller i dette tilfælde skyde den! Jeg gør mig selv umage for at forklare mig selv og børnene at de dyr, vi har her på matriklen, de går frit og er dermed udsat for en vis risiko. Høns, hund, katte. Men når en kat er forsvundet her fra har jeg da i stilhed tænkt mit. De kan da ikke ALLE (6 er bare forsvundet uden videre) være gået ud og faret vild..? 

Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.