Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: høns og dræber snegle.  (Læst 858 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Klembo

• Passiv bruger
høns og dræber snegle.
« Dato: 26 April , 2011, 13:12 »
Hej. jeg skal til at have høns for første gang. det skal være 3 beilefelder høns.
Men om sommeren har vi utrolig mange dræbersnegle i vores have spiser hønsen dem ??? Eller sker der noget ved at de gør det... 

GKV

• Gæst
Sv: høns og dræber snegle.
« Svar #1 Dato: 26 April , 2011, 13:32 »
Min erfaring med det problem er at hønsene ikke spiser sneglene. Til gengæld er de bare gode til at finde snegleæggene, så hvis de går frit kan de holde bestanden nede på den måde.

For nogle år siden var vi meget plaget af dem, men i dag ser vi praktisk taget ingen.

VH Gunni.

Offline todda

• Bruger
« Svar #2 Dato: 26 April , 2011, 14:02 »
Det sammme her,ser aldrig(næsten) dræbersnegle,mens naboerne er meget plagede.Vi har hønsene gående frit i haven fra okt til først i mai.Der venter der så et stort oprydningsarbejde,for hønsene har bogstaveligt skrabet alt løst dække under buske og mellem stauder ud på plænen.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Klembo

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 26 April , 2011, 14:19 »
Tak for jeres svar.
Venlig Hilsen Anja

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 26 April , 2011, 15:37 »
Velkommen på forum, Anja :D
Som de andre skriver, betyder fritgående høns i haven færre snegle, fordi de spiser æggene og roder rundt, så de ikke længere ligger beskyttede fugtigt og godt. Hønsene tager også de små snegle. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline KEW

• Bruger
« Svar #5 Dato: 26 April , 2011, 17:11 »
Jeg har endnu ikke set mine tage snegle uden hus men små snegle med hus får dem til at gå amok. Den der har fundet sneglen stormer afsted med den i munden og alle de ændre damer jagter den der har sneglen indtil en spiser den.
Det ser vildt åndssvagt ud  ;D
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.