Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: udluftning i hønsehus  (Læst 4669 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
udluftning i hønsehus
« Dato: 25 April , 2011, 08:46 »
Jeg har købt et lille hjemmebygget hønsehus. Bunden er ca. 120x120 og højden er foran 120 og bagtil 100. Man kan åbne taget. Der er ikke lavet udluftningskanaler. Hvor vil det være bedst at placere udluftningkanalerne. Hvis jeg placerer dem øverst under taget foran, er det tæt på siddepinden. Jeg kan også placere dem lavt under redekasserne som hænger på bagvæggen. Jeg havde forestillet mig at bore et hul med kopbor og så sætte trådnet for. Skal der være et hul eller er det bedre med to.
Håber nogen er lidt klog på den slags.
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Sv: udluftning i hønsehus
« Svar #1 Dato: 25 April , 2011, 09:22 »
Du opnår (kun) den bedste cirkulation ved at bore hullerne langt oppe under taget og på den modsatte side af hullet hvor hønsene går ind / ud.
2 huller , et i hvert hjørne skulle være nok.
Hvis taget åbner modsat af ind / udgang , kunne du sømme en lille liste på 2 - 4 mm på i hver side , det ville også give meget god ventilation , en så lille sprække danner ikke træk der ville genere hønsene.
Husk at ventilation virker bedst diagonalt , fra bund ( i dit tilfælde hønsenes 2dør" ) til top.
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 April , 2011, 09:55 »
Taget åbner modsat hønsenes indgang, så hvis en tynd sprække ikke generer hønsene er det en god løsning. /o
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 26 April , 2011, 11:25 »
Bare de ikke for træk.
Træk = syge høns.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk