Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvor bliv æggene af  (Læst 1694 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jesper

• Passiv bruger
hvor bliv æggene af
« Dato: 12 Juli , 2008, 00:54 »
mine høns har ikke lagt æg i to dage
har lige været ude for at lukke ind til hønse og hvad stod og spiste æg i redekassen
den ene af mine hunde når jeg er ude går han aldrig ind i gården men her til aften tog jeg ham med hoved i redekassen mhv jesper
jesper
en hønsehunds kryds

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: hvor bliv æggene af
« Svar #1 Dato: 12 Juli , 2008, 00:58 »
Det kender jeg godt.
Jeg løb omkap med hunden og tog de rigtige æg, mens jeg efterlod rederne fulde af marmoræg  ;D
Det lyder ikke så godt når græsseren køre henover dem, men det er heller ikke sjovt for hunden at stikke af med dem mere. ???
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline jesper

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 Juli , 2008, 01:07 »
det kan jeg forestille mig men ham her har aldrig været inde i huset når jeg har været der
den anden gårmed ind og foder og vande og tager lidt foder i spanden
jesper
en hønsehunds kryds

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #3 Dato: 12 Juli , 2008, 07:38 »
Er det hønsehunden her :D
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline jesper

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 Juli , 2008, 11:02 »
nej han er blid som et lam
jeg har også  en dejlig lab
jesper
en hønsehunds kryds

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 Juli , 2008, 15:54 »
nej han er blid som et lam
jeg har også  en dejlig lab

He he... ja, selfølgelig er det en labrador, alias: mad-øre/mad-dyr, der er synderen. De kan sgu ikke lade være med at æde :D

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #6 Dato: 12 Juli , 2008, 17:47 »
Min æggetyv sniger sig sandelig fladt henover jorden når den er på tyvetogt i hønsehuset, og så spurter den ud med sin fangst, men den er åbenbart blevet træt af de hårde æg, så nu har jeg dem i fred (tror jeg nok ) for jeg kan ikke sige om jeg mangler et i ny og næ. ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
« Svar #7 Dato: 13 Juli , 2008, 11:45 »
Hos os er det skaderne der bliver frækkere og frækkere. Ind gennem hønsegården fra luften, ind i hønsehuset og op i redekassen. Vi har set dem flygte fra hønsehuset,- men ved ikke om de har haft held med sig og fået æg med ud derfra. Man ser jo ikke hvad der mangler  ;)
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Fru Blume

• Gæst
« Svar #8 Dato: 13 Juli , 2008, 20:54 »
Sikke nogle "møg"skader! træls!

Min lab-unghund ( som desværre ikke er mere) gik ofte i hønsegården. Ikke for at stjæle æg, men for at æde hønsenes mad.
Hønsene havde vænnet sig til den og var ikke det mindste bange for hende... et sjovt syn..

Tossede hunde vi har..Har også gravhunde og den ene gang de har været i hønsegården manglede der desværre en høne bagefter...så de har adgang forbudt!!

bedste hilsner
Trine

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #9 Dato: 14 Juli , 2008, 10:04 »
@Helle
Pas på med de krager,,,, det kan godt betale sig at overdække hvis det er muligt, kragerne tager dine kyllinger og mindre høns uden at blinke,,,,
Jeg satte jordbærnet over min hønsegård 6x6 m. og det holdt faktisk i 2 år til min store overraskelse, og kostede 50 kr.,, jeg satte det op på kanten med elektrikkerstrips, eller hvad de nu hedder, og det er nemt og effektivt,,, hvis der går hul, kan man nemt samle enderne og så binde knude på eller bruge flere strips.

Det er måske ikke det kønneste, men det virker.
Venlig Hilsen INA