Min skruk ligger på 10 "hjemmelavede" maranæg, fra høns på knapt 1 år. Jeg har været meget nysgerrig mht. til befrugtning, men jeg er ikke god til at lyse, så jeg har holdt ved, at jeg ville lave vandprøven på 19 dagen = i dag.
Her til morgen løftede jeg så skrukken og tog det første æg ud... Hvad pokker, det er revnet... DAMN! Tænkte jeg... Indtil det begyndte at sige "piiip" fra ægget!

Jeg tjekkede resten af æggene, og der var hul i 7.
I et af dem stak der et næb ud som sagde pip. Halvdelen af dette æg var dækket af hinde og blod, og i denne hinde havde kyllingen stukket et næb ud. Er det ok? Gode tegn eller for meget hinde/blod? Jeg lagde straks alle æg tilbage, og tog kun de tre der ikke var hul på, med ind (jeg har læst at det er en god idé at lægge maranæg i vand inden de klækker, for at blødgøre den tykke skal). Et af æggene hoppede og dansede i vandet og sagde oven i købet PIP ind i mellem. De to andre flød men rørte sig ikke.
Sidste spørgsmål: De to der ikke rørte sig, har jeg meget forsigtig vendt rund, og det lyder som om det er en løs æggeblomme der er derinde. Kan jeg kassere disse nu?
Det er så spændene!!! Kyllinger og høns er fantastiske...!!!! 
Jeg skal til påskefrokost om 3 timer, men det kan jeg da ikke, når jeg skal være "mormor"!!!

(bliver nok nødt til det alligevel)
Ok, så lige et tillægsspørgsmål. Skrukken fik æggene om aftenen d. 4. april. Er det ikke tidligt at æggene klækker?