Velkommen,
Gæst
. Venligst
log ind
eller
registér
dig. Modtog du ikke en
aktiverings-e-mail?
1 Time
1 dag
1 uge
1 måned
Altid
Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Hjem
Forum
Hjælp
TinyPortal
Leksikon
Galleri
Søg
Kalender
TinyPortal
Downloads
Staff List
Recent Topics
Log ind
Registrér
Dansk Fjerkræ Forum
»
Forum
»
Hønsegården
»
Høns
»
Den stikker af
Nyeste
Urter/vilde planter
Fra
Fru Maymann
[27 Juli , 2025, 18:06]
Valg af hønserace
Fra
Hans-Kurt
[25 Juli , 2025, 21:40]
Hvilket kryb har vores hø...
Fra
Helle K.
[19 Juli , 2025, 06:07]
Efterlyser Marc/Mark....
Fra
Egon
[14 Juli , 2025, 19:51]
God sommer til alle hønse...
Fra
Tanja Pedersen
[03 Juli , 2025, 09:17]
Se seneste billeder
Links
DFfR -racefjerkræ
Frit Fjerkræ
« forrige
næste »
Udskriv
Sider: [
1
]
Forfatter
Emne: Den stikker af (Læst 3263 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Michael Flinker
Passiv bruger
Den stikker af
«
Dato:
22 April , 2011, 07:23 »
Fik igår to fine kochin dværge til mine to sussex dværge. Hanen er til gengæld ikke mere. Jeg fik at vide at de var vant til at gå på lavt hegn. Den ene af kochinerne valgte imidlertid efter et par timer at ville ud. Den prøvede et par gange og kom til sidst op på hegnet og spankulerede friskt over hækken og ned på den forkerte side. Der var ingen ballede med de andre høns. Hønen gik stille og roligt og jeg kunne bare hente den og tage den op uden den prøvede at flyve eller løbe fra mig. Jeg satte den i huset og lukkede lågen. Spørgsmålet er om den skal blive i bur nogle dage, eller om jeg bare skal håbe på at den efter en god nattepind ved at det er her den bor nu.
Logget
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown
kvb
Passiv bruger
Sv: Den stikker af
«
Svar #1 Dato:
22 April , 2011, 08:35 »
Hej Michael
Prøv lige og se, om den ikke bliver inde nu. De plejer ellers overhovedet ikke at flyve - men heldigvis er de nemme at fange igen. Hvis den mod forventning skulle blive ved må du evt. lige stække den ene vinge. Det er forklaret i denne tråd
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=1928.0
Især det link, som vises i tråden er rigtig illustrativt. Den udgave som vises på figur 5 i linket kan stort set ikke ses når de går almindeligt rundt. Jeg brugte det på en hybrid-høne sidste år, da den meget gerne ville ud på græsplænen hele tiden.
Håber du bliver glade for dem
Logget
Kevin Byskov
medlem af
www.v-o-f.dk
,
www.racefjerkrae.dk
,
www.sussex.dk
og
www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer
Michael Flinker
Passiv bruger
«
Svar #2 Dato:
23 April , 2011, 09:11 »
Den ene gik fra mig igen. Jeg fulgte efter og den gik 50 meter langs med villagrundene og valgte så at gå rundt om min nabos hus. Jeg formodede den ikke kunne finde hjem og fangede den og satte den i huset. Den anden valgte så også at gå ud men den tog jeg på havelågen. Da jeg havde lukket dem ind i huset begge to, lagde de et æg hver. Jeg valgte igen at lade dem komme ud i indhegningen og på trods af at de andre høns var lidt efter dem valgte de at blive inde. De gik ind i huset om aftenen og sov på pinden ved siden af de andre. Nu har jeg lukket dem ud igen, men jeg har tænkt på at stække dem eller lægge net over. Håber dog bare de gik rundt for at finde et sted at lægge æg. Nu må jeg se, godt jeg har fri.
Logget
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown
Rudy
Bruger
«
Svar #3 Dato:
23 April , 2011, 09:31 »
Høns (fjerkræ i almindelighed) skal vænne sig til de nye omgivelser, inden man kan stole på at de ikke forcerer et lige så lavt hegn, som de hos sælger aldrig har forceret.
De vil ofte i de første dage gøre alt for at finde tilbage til deres vante omgivelser.
Det er der jo faktisk intet at sige til
Logget
Helle K.
Administrator
«
Svar #4 Dato:
23 April , 2011, 10:47 »
Som Rudy skriver...dine nye høns ved ikke, at de bor hos dig endnu. Hold dem inde i hønsegården eller huset i et par dage. Det plejer at hjælpe. Lad være med at begynde at stækkke eller klippe fjer nu. De skal nok finde ud af, hvor de bor.
Logget
Med venlig hilsen
Helle Kjelst
Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14
Michael Flinker
Passiv bruger
«
Svar #5 Dato:
23 April , 2011, 18:19 »
De har været udenfor hele dagen og gået ind og ud af huset, og ligget i redekasserne, og de har ikke været på springtur, så jeg tror de har accepteret de nye rammer
Logget
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown
Udskriv
Sider: [
1
]
« forrige
næste »
Dansk Fjerkræ Forum
»