Jeg søger atter hjælp her inde. Det drejer sig om min rigtige gode Orpington hane. Det startede for snart tre uger siden, at en dag trak han lidt på det ene ben. Den næste dag var det værre og sådan forsat det i et par dag hvor til sidst han ikke støttede på det mere, han hoppede (og gøre det stadigvæk) på et ben til sidst. Han havde nogle sår på begge trædepuder af at sidde på pind om natten ( tror dyrelægen, vi havde firekanten pinde der havde fået slebet hjørnerne af hvor de sad om natten. Dyrelægen fortalte at de helt skulle sidde på naturpinde, fordi så havde de et forskellig tryk på trædepuderne hver nat)
Efter en uges tid tog jeg til dyrelæge med ham, hun undersøgte ham på kryds og tværs og han fik endda taget røngten, men der var intet unormalt ud over han havde de sår på trædepuderne som han fik antiobika for. Han havde som sagt ikke brækket noget, men hun kunne ikke udelukke det var et ledbånd eller korsbånd (eller hvad det nu hedder) der var blevet beskadiget.
Ud over antiobikaen fik jeg noget muskelafslappende medicin med til ham. MEN det er ikke blevet bedre med ham, han forlader helst ikke hønsegården og sidder for det meste bare med fødderne trukken op under ham, hans appetit fejler ikke noget, men han han galer ikke mere.
Jeg har badet hans ben næsten hver dag og i dag lagde jeg mærke til at når jeg bøjet det raske ben holdte han fint rundt om mine finger med et fast greb, men når jeg bøjet det dårlige ben var der et lille greb om mine fingere, men ikke ret meget kraft i.
Er der nogen der har prøvet noget ligne med deres høns? Eller nogen der har et råd? Syntes ihvertfald ikke situationen er holdbare, men ville gøre/og har gjort meget for han er bare en skøn og god hane.
Mvh jane