Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger sammen med voksne høns?  (Læst 2315 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hlau_99

• Passiv bruger
Kyllinger sammen med voksne høns?
« Dato: 20 April , 2011, 19:18 »
Vi vil godt snart have nogle Welsumerkyllinger, så vi dels får nogle gode slagtekyllinger, dels så vi kan lave en løbende udskiftning i flokken. Vi har 4 welsumerhøner i dag, og er blevet i tvivl om hvorvidt kyllingerne kan gå sammen med de voksne høns. Jeg er godt klar over, at de skal under varmelampe den første tid, og at de skal nå en vis størrelse, før de kan komme i hønsegården, men kan vores høner godt lade dem være i fred?
Henrik

0.4 Welsumer, Rustrøde
6 uspecificerede hvide Sussexkyllinger

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Kyllinger sammen med voksne høns?
« Svar #1 Dato: 20 April , 2011, 19:30 »
vi har lige sat vores 4 uger gamle ind til hønsene, der har haft meget travlt med at hævde sig overfor de nye beboere, men de bliver ikke hakket og jagtet. Allerhøjest sat bagerst i køen til mad, og når de store så går ud i gården og haven, bliver de små inde i hønsehuset (de kan godt komme ud) og tager for sig af solstråler fra vinduet, frisk halm og mad og drikke. 

Kan du lave en lille afskærmning, så de små enten er helt for sig selv på en kvm eller 2? Ellers skal de i hvert fald have mulighed for at rende ind på et helle - altså et sted, hvor de kan smutte gennem tremmer/ind under noget, hvor de store ikke kan komme til dem.

Mvh. Julie
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Kyllinger sammen med voksne høns?
« Svar #2 Dato: 20 April , 2011, 19:32 »
Når de er varmefri så plejer jeg at indhegne et hjørne af hønsegården til kyllingerne. De får et lille hus så de har et sted at sove, og deres voksefoder og vand for sig selv. Men samtidig kan de vænne sig lidt til hinanden. Efter et stykke tid kan man bare fjerne hegnet, og så plejer de at komme fint ud af det med hinanden. Min gamle hane er især en dygtig barnepige, der glad og gerne kalder på kyllingerne når der er god mad m.m.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)