Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvor meget plads til høns  (Læst 1590 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pernille go

• Passiv bruger
hvor meget plads til høns
« Dato: 20 April , 2011, 09:35 »
Så har jeg lige nogle spørgsmål igen.
Hvor mange høner kan der være om en rede. Skal man have en rede pr. høne eller?
Vi har købt os 4 voksne silker og har i forvejen 10 sussex kyllinger på 4 uger hvornår skal vi ikke skærme kyllingerne for de voksne høns mere?
Vores hønsehus lige nu er 125 * 125* 125 b*l*h hvor mange voksne kyllinger kan man have i det inden man skal bygge til?

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: hvor meget plads til høns
« Svar #1 Dato: 20 April , 2011, 09:41 »
Jeg vil lade andre om at svare på dine spørgsmål, men kom til at tænke på Mariannes dejlige billede af høns og deres egen mening om, hvor mange redekasser de skal bruge.

http://fjerkrae.dk/cpg1416/displayimage.php?pid=10805#top_display_media
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 20 April , 2011, 09:56 »
Nu er der måske tale om dværge. Men til mine Orpington i stor, bruger jeg sådanne huse med gård på 125x125 (husets størrelse) det bruger jeg til hane-box til een overskydende avlshane i hver hus.
Men der kan godt gå det nævnte antal kyllinger, når bare de har alderen så overskydende haner kan slagtes inden vinter.
« Senest Redigeret: 20 April , 2011, 10:02 Fra Rudy, Schæferholm »

Offline Pernille go

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 April , 2011, 10:25 »
Det er også meningen at alle hanerne skal slagtes til vinter og måske nogle af hønerne alt efter antal. det skulle gerne være sådan at vi ender med 3 hvide silke høner, 1 hvid silke hane og 4 sussex høner. det er kun selve huset der er 125 * 125 så har de et udeareal dertil på 20 kwm at gå på hvor de er ude hver dag fra morgen til aften. så huset er kun til aftenbrug. Men ved ikke om det er stort nok der kommer jo til at være hanerne indtil vinter og hvis ikke hvor stort skal de så gerne være til ca 14 høns hvoráf de 6 af dem bliver slagtet når de er ½ år gamle og så går der kun 8 indtil næste forår