Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp, hvordan giver man nyudklækket kylling vand første gang?  (Læst 5552 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BettinaE

• Passiv bruger
Hej.

Jeg er lige blevet kyllingemor til udruget kyllinger i maskine for første gang  ;D det er jo næste som at få et barn igen  *f

Hvordan sikre jeg mig, at de små pus får styr på det med vandet.  Den første er et døgn i eftermiddag.

Jeg har prøvet, at stille en kyllingevandskål foran den, hvor jeg prikkede i vandet med fingeren, jeg har skålet hånden og puttet vand i, jeg har puttet vand i en engangssprøjte, hvor jeg så har presset en dråbe ud, den er også blevet nappet men rystet af næbbet med det samme.

De putter nu og pipper jævnligt lystigt. Men jeg vil jo gerne være sikker på, at de for det livsvigtige vand.

De er allerede meget kælne, dejligt  *p

På forhånd tak for hjælpen.

Bettina

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Ro på

De skal nok finde vandet.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline BettinaE

• Passiv bruger
Tusind tak for svar, har dårlig sovet af bar bekymring  ;) hvor er jeg altså glad for dette forum.

God påske  *q

Offline Labaniet

• Passiv bruger
Du tager hver enkelt kylling i hånden (hvis du vil være helt sikker, ofte er det nok med et par stykker, så viser de vejen for resten) og så dypper du næbet ned i vandet, og den vil så drikke det vand der bliver fanget med op, når du løfter den op igen. Det kan godt virke lidt voldsomt da de ofte vil bøje hovedet væk, men det virker, og det er en meget almindelig metode at bruge

Venlig Hilsen

Heidi

1.3.28 Gul/Sortsømmet Orpington
0.5.17 Blandet (0.1 Sussex-Gul/sortsømmet Orpington,0.1 Gul Orpington, 0.1 Gul-Gul/sortsømmet Orpington, 0.2 Laksefarvet Farverolles)
1.0 Landmand
1.4.(1.1) shetlandsponyer
0.2 øvrige heste/ponyer
0.1 Golden Retriever

Offline BettinaE

• Passiv bruger
Tak, det vil jeg prøve næste gang jeg sætter dem ned igen efter en nussetur.

Og ja, det virker voldsomt, men er det det der skal til, så er det sådan  :D

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Jeg plejer at være så "ond" at jeg tager en af kyllingerne (gerne en af de største) og tvinger dens næb ned i vandet så den pr. refleks drikker lidt af det bagefter. Kyllingen ved nu hvad vand er, og de andre finder ud af det ved at kigge på tror jeg.
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Bettina

• Bruger
Jeg har aldrig hjulpet mine og der er vist ikke nogen der er døde af det her.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.