Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rcom 20 PRO og hvad så??  (Læst 10707 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bennetzen

• Passiv bruger
  • //Blessed are the cheesemakers
Rcom 20 PRO og hvad så??
« Dato: 20 April , 2011, 08:43 »
Jeg anskaffede mig sådan en fætter for knap 3 uger siden.
I starten havde jeg et lille problem med rulleanordningen, men et opkald til forhandleren løste det.
Den er købt i England, Thisted havde/har ikke PRO udgaven da de mener den vil være for dyr i forhold til standardudgaven.
Bestilt en mandag og leveret om onsdagen.

Nok reklame for en rigtig god maskine, mit spørgsmål er:

Når nu den når til selve klækningen hvad sker der så?
Mine æg begybder at klække torsdag aften, og lige præceis der er jeg ikke hjemme.
Slukker maskinen og siger, ærgeligt hvis dyrene bliver kolde, nu er det op til dig?
Kører den videre med temp og luftfugtighed eller???
Jeg har kasse og varmelampe lige ved siden af, så de hurtigt kan komme derover, men hvad hjælper det, hvis maskinen slukker ned når den mener klækningen er færdig?

Erfaringer søges!!!!

Reddi' go' påsk'

Jesper
350 l selskabsakvarie m. guppier, sværddragere, maller, neonfisk samt 1 stk. Ildhale Labeo, 1 hustru, 0.1 Yorkshire terrier, 0.1 Schæfer og 2,1 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Rcom 20 PRO og hvad så??
« Svar #1 Dato: 20 April , 2011, 11:56 »
Kan maskinen ikke bare køre videre? Kyllingerne tager ikke skade af at være i maskinen i op til et par døgn har jeg hørt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #2 Dato: 20 April , 2011, 13:06 »
Bare rolig - maskinen kører videre indtil du slukker den  /o Den kører på den temperatur og luftfugtighed, som du har valgt til 2. stadie af rugningen. Så du fjerner bare skillevæggene og tager til påskefrokost - eller hvad du nu skal  ;)

Hilsen en lykkelig R-Com Pro-ejer  ;D
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Bennetzen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 April , 2011, 13:32 »
Bare rolig - maskinen kører videre indtil du slukker den  /o Den kører på den temperatur og luftfugtighed, som du har valgt til 2. stadie af rugningen. Så du fjerner bare skillevæggene og tager til påskefrokost - eller hvad du nu skal  ;)

Hilsen en lykkelig R-Com Pro-ejer  ;D

Tusinde tak Louise, det var lige det svar jeg havde brug for :)
Ville ikke efterlade æggene, såfremt maskinen "bare" slukkede af sig selv.

Skillevæggene er væk og klækkemåtten er lagt i.
Lige nu ligger æggene og rokker stille og roligt af sig selv :)

Det her med at ruge selv, er ligesom fødselsdag, jul og jubilæum på en gang  :D

Mvh

Jesper
350 l selskabsakvarie m. guppier, sværddragere, maller, neonfisk samt 1 stk. Ildhale Labeo, 1 hustru, 0.1 Yorkshire terrier, 0.1 Schæfer og 2,1 børn

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #4 Dato: 20 April , 2011, 14:16 »
Hvad er det for en klækkemåtte du omtaler ? Jeg købte selv en Rcom 20 PRO for et par måneder siden.Jeg købte den med 3 forskellige æggebakker men jeg har aldrig hørt om en klækkemåtte. ???
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 20 April , 2011, 15:46 »
Leif, måske er det, hvis man køber den med en universalbakke?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bennetzen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 20 April , 2011, 15:53 »
Klækkemåtten var ikke med, den købte jeg ved siden af.
Det er noget skumgummiagtigt materiale der lige passer ned i maskinen, når skinnerne er taget op.
Den kostede 5 - 6 pund mener jeg.
Da nu hele balladen stod i 2440 kr. incl moms og forsendelse, synes jeg godt jeg kunne flotte mig :)

Mvh

Jesper

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #7 Dato: 20 April , 2011, 18:16 »
Jeg har aldrig set tilbudet om en klækkemåtte men det lyder da fornuftigt nok hvis det er for at kyllingerne skal kunne stå bedre på underlaget.Jeg er lige så tilfreds som du er : Bestilte maskinen søndag aften og modtog den onsdag over middag.Jeg starter op i morgen med 21 vagtelæg.De er fra førstegangsæglæggere,så nu må vi se hvad det bliver til.Jeg regner ikke med det helt flotte resultat. ::)
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Bennetzen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 22 April , 2011, 09:33 »
Måttens formål er præcis at hjælpe kyllingerne med at stå fast.
Og det virker som det skal, 5 af 12 er ude nu, 5 mere er på vej og 2 er endnu ikke brudt gennem skallen :)

Mvh

Jesper

Offline MetteE

• Passiv bruger
  • Mine kyller
« Svar #9 Dato: 08 Maj , 2011, 12:30 »
hej

Det lyder smart med en klække måtte, hvilket materiale er den lavet af?

Jeg er selv den lykkelige ejer af en r-com 50, dog ikke pro udgaven da jeg ikke syntes at man får nok ekstra for pengene ved den udgave i forhold til en almindelig.

Mette
1,2 kæmpe jersey, 1,3 Brahma 0,4 Tågerup speciel, 1,1 Berberi 0,1 moskus.

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 26 Maj , 2011, 07:40 »
Må man spørge dig Bennetzen, hvor har du købt din rugemaskine?
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 26 Maj , 2011, 08:25 »
Man kan købe noget skridsikkert noget til at ligge under småtæpper, det har jeg brugt som bundlag i en fladruger til vagtler.
Det er noget nubret noget med huller, gummiagtig, kan formentlig vaskes i vaskemaskine.
Kan fås ved Jysk bla.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Bennetzen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 27 Maj , 2011, 11:07 »
Må man spørge dig Bennetzen, hvor har du købt din rugemaskine?

Jeg havde først en snak med America, men de ville ikke skaffe PRO udgaven, den blev for dyr mente de.
Så jeg handlede hos http://www.pandtpoultry.co.uk/. Bestilte en mandag og modtog maskinen om onsdagen.
Pris incl. levering og klækkemåtte 2440 kr.

Den har indtil nu leveret 9 levedygtige maraner ud af 15 befrugtede æg, samt 1 enkelt moskusælling der kom i går, de sidste 11 æg klækker forhåbentligt i løbet af i dag og i morgen.

God weekend  

Jesper

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 31 Maj , 2011, 09:33 »
Jeg havde først en snak med America, men de ville ikke skaffe PRO udgaven, den blev for dyr mente de.
Så jeg handlede hos http://www.pandtpoultry.co.uk/. Bestilte en mandag og modtog maskinen om onsdagen.
Pris incl. levering og klækkemåtte 2440 kr.

Den har indtil nu leveret 9 levedygtige maraner ud af 15 befrugtede æg, samt 1 enkelt moskusælling der kom i går, de sidste 11 æg klækker forhåbentligt i løbet af i dag og i morgen.

God weekend  

Jesper

Tak, tror lige jeg skal snakke med manden  ;D

Jeg fiksede lige citatet, så man kan se, hvad du har skrevet /Marianne - administrator
« Senest Redigeret: 31 Maj , 2011, 10:02 Fra Marianne Vedel »
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 23 Marts , 2012, 18:38 »
Skal lii vide.. Nu er jeg ikke erfaren indenfor rugemaskiner. De der bakker der står der er med. Enten universal bakke eller Med 4 bakker, hvad gør disse bakker??
Anja Østedgaard