Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllingfoder  (Læst 5154 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Erik holst Pedersen

• Passiv bruger
Kyllingfoder
« Dato: 19 April , 2011, 20:59 »
Hvor tidlig kan man bruge hele korn til kyllinger. Mine er 14 dage og får havregryn, startfoder, reven gulerod ( de er vilde med det) og lidt skaller. Men ville gerne bruge lidt korn.  <L
Venlig Hilsen Erik.
  1,3 Lys Sussex
  1,2 Lys Sussex
  1,5 Sort Australorps

Offline Kaffka

• Bruger
Sv: Kyllingfoder
« Svar #1 Dato: 19 April , 2011, 22:31 »
Du kan bare lægge lidt korn i truget og se om det forsvinder - de skal nok æde det hvis de kan. Tvivler dog på at de kan når de kun er 2 uger gamle.

Jeg bruger en kaffekværn til at kværne de store foder emner som f.eks. kornet i de første uger - men de de får dog hovedsageligt kylling starter da det er beregnet til at give dem den bedste opvækst. Alt det andet gives kun i mindre mængder.
Mvh

Claus

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 20 April , 2011, 09:56 »
Giv dem lidt kanarie/undulatblanding som tilskud hvis du gerne vil give dem hele frø. Korn er for stor en mundfuld for dem endnu. Det kan ikke betale sig at gå på kompromis med foderet til kyllinger. De skal have noget "krudt" til at vokse på, og det er der i startfoder. Tilskud af revet gulerod, æble, agurk m.m. er fint.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline fru Andersen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 23 April , 2011, 19:11 »
Jeg gav også mine knækfoder fra NAG. Det er bl.a knækket majs og hvede.
Med venlig hilsen
Lene