Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: diarre, oppustethed og nedsat appetit.  (Læst 2226 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorthe Hansen

• Passiv bruger
diarre, oppustethed og nedsat appetit.
« Dato: 19 April , 2011, 12:50 »
Hej.
Jeg har en flok lys succex som er knap 1 år gamle nu. De startede med at lægge æg for ca 1 måned siden.
Jeg køber ''guldkorn'' hos fodderstoffen som jeg blander med byg og skaller.
Mine høns har et par gange haft diarre og for nyligt døde en høne efter at have været syg i 2 dage.
Den virkede oppustet og havde grønligt diarre. Desuden ville den ikke tage vand eller fodder.
Jeg er naturligvis bange for den har smittet de andre, og ved ikke hvad jeg kan gøre for at forebygge?
Jeg bemærkede her til morgen at 1 af hønsene bare sad på pinden og ikke ville ud sammen med de andre.
Under hønen var en masse ''tynde klatter''.
Håber nogle kan hjælpe mig.

Dorthe Hansen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: diarre, oppustethed og nedsat appetit.
« Svar #1 Dato: 19 April , 2011, 22:08 »
Velkommen på forum, Dorthe :D
Det er noget skidt, når en høne sidder og hænger, for så har den det virkelig dårligt.
Jeg synes, du skal prøve om du kan få dem til at spise lidt hønseguf, du finder opskriften til højre under Artikler om foder.
Prøv evt. om du kan få lidt vand, hvor du har opløst noget sukker og lidt salt, i hønen. Det er nemmest med en engangssprøjte som du stikke sidelæns ind i næbbet på hønen. Så får hun lidt væske og lidt energi fra sukkeret.
Jeg *k for hende.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Dorthe Hansen

• Passiv bruger
Sv: diarre, oppustethed og nedsat appetit.
« Svar #2 Dato: 26 April , 2011, 09:45 »
Tak for de gode råd Marianne.  :)