Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Allerede skruk igen?  (Læst 1653 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
Allerede skruk igen?
« Dato: 08 Juli , 2008, 06:53 »
I aftes da jeg skulle lukke for natten, lå min australorbshøne som fik kyllinger for 3 måneder siden i redekasse og det gjorde hun også her til morgen???
Jeg blev nervøs for om hun måske var blevet syg, men da jeg vippede hende ud af reden for at tjekke, spænede hun rundt i haven og så frisk nok ud, spiste og drak vand, men så ville hun også gerne ind igen og jeg syntes minsandten også at jeg hørte skruklyde, kan det virkelig passe? Allerede igen, efter bare 3 måneder ???

Mvh.
Majs
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Allerede skruk igen?
« Svar #1 Dato: 08 Juli , 2008, 10:11 »
Ja, det kan sagtens passe.
Min blandingshøne ligger også skruk nu, for anden gang i år, og det er nok også ca. 3 måneder siden, hun sidst var skruk.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #2 Dato: 08 Juli , 2008, 12:33 »
Hvis det så er kimen til en rød tråd, så bliver de 2 andre skruk om 5 uger  :P
Det havde jeg ikke regnet med da vi anskaffede australorps  ;D

Mvh.
Majs
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #3 Dato: 08 Juli , 2008, 13:06 »
Nej det kan jeg godt forstå du ikke havde regnet med, jeg har haft Australops og de blev aldrig skruk, men var rigtig gode til at lægge æg.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #4 Dato: 08 Juli , 2008, 18:19 »
jow jow den er god nok, er lige kommet hjem fra arbejde, ingen tvivl, hun bliver tosset når jeg prøver at fjerne det ene æg der ligger under hende (som af gode grunde ikke kan være befrugtet)  ;)

Sidste gang fik hun 15 blandede æg, denne gang kunne jeg godt tænke mig at prøve hendes egen race, så jeg søger befrugtede australorps æg  :o

Mvh.
Majs
 <+

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 08 Juli , 2008, 21:56 »
Ja, jeg har også læst flere gange herinde at australorps sjældent bliver skruk. Derfor undrede jeg mig også over at se en australorp høne med kyllinger i københavn zoo igår. Men det var altså det syn der mødte mig. Iøvrigt brugte jeg lige så lang tid ved hønsene som ved mange af de andre, og meget mere eksotiske, dyr som nok burde være mere interessante  :D
De havde bla. nogen temmelig store blå orpington som min søn syntes skulle klappes, ligesom en hund.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 Juli , 2008, 18:33 »
Jeg har også en 2. gangs skruk i år. Det er åbentbart et godt år for familieforøgelse  ;D
Hilsen Susanne

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #7 Dato: 11 Juli , 2008, 18:08 »
 :D Hurra, i dag har jeg fået 9 (forhåbentligt) befrugtede australorps æg til Victoria som er skruk (igen), så om 3 uger får jeg kyllinger igen  :D nøøj hvor jeg glæder mig.
En god kollega aftog også en af mine hanekyllinger som han glædede sig til at få til sine 3 høner, nu har jeg 4 tilbage hvis nogen er interessede  ;) (blandet race)

Mvh.
Majs  :)