Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad fejler min høne?  (Læst 13469 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Angel85

• Passiv bruger
Sv: Hvad fejler min høne?
« Svar #15 Dato: 17 April , 2011, 18:50 »
Hej alle

Først vil jeg sige tak for den søde velkomst og de mange gode indlæg.

Min lille høne ligger nu begravet en lysning i skoven bag vores have  :'(
Hun blev mere og mere slap i det. Livede en smule op ind imellem, men i kortere tid og med længere mellemrum. Til sidst sad hun helt stille og svajede med lukkede øjne og havde nærmest pustet sig op om sig selv.  :(

Jeg havde ikke held til at få mere mad i hende end 5-6 småbitte stykker salat i løbet af i dag.
Så jeg traf den svære beslutning at hun skulle aflives.  :-\

Det er noget af det værste jeg har oplevet! Jeg holdt hende mens min mand først 'bedøvede' hende med et slag i hovedet (og et ekstra for at være sikker) og bagefter gav et hug med øksen. Tror det gik OK i betragtning af vi aldrig har prøvet det før, med det var frygteligt og jeg er stadig helt dårlig ved tanken. Troede egentlig jeg var mere sej, men kunne ikke lade være med at tude  :'( ::)

Håber ikke nogen af de andre sådan lige bliver syge i den nærmeste fremtid. Ved virkelig ikke om jeg kan få mig selv til at gøre det igen.  :-[
Venlig hilsen Nadia

1,7 Barneveldere (stor sort dobbeltsømmet)
0,1 Hvid Wyandot
0,3 Gul/sorte Sussex

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #16 Dato: 17 April , 2011, 19:08 »
Det var den rigtige beslutning Nadia...og ingen tvivl om, at det har været og stadig er svært :'(

Nu har hun ikke ondt mere og har fået fred i den lille plet i skoven.

Jeg har stor respekt for, det du har gjort.

Glæd dig nu over de høns du har...og dem som senere kommer til  ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

frida

• Gæst
« Svar #17 Dato: 17 April , 2011, 19:17 »
Det var helt sikkert den rigtige beslutning. Og I har helt sikkert aflivet på den mest rigtige måde. Jeg vil også indrømme at jeg har svært ved at aflive, og tuder også hver eneste gang. Hvad enten det er pga. sygdom eller for at putte i fryseren (det er få der er endt i fryseren). Men glæd dig over at hun ikke lider mere. Flot beslutning du har taget /o

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 17 April , 2011, 22:03 »
Det er hæsligt første gang, og jeg synes aldrig det bliver nemt, men trods alt lidt nemmere efterhånden.
Jeg tror, du tog den rigtige beslutning.
*b til dig.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk