Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Den smitter  (Læst 1435 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline alma

• Bruger
Den smitter
« Dato: 16 April , 2011, 18:01 »
den hønsefeber  ;)

Jeg har i flere år gerne ville have høns bare en høne til hver og så en hane, hvilket vil sige 1.5.

Sidste år fik jeg så min hønsegård, måske nok mest for at få fred  ;D Ænderne kom hurtigt til, men hvor de sviner med det kære vand, så nu går kærsten og laver hus og går til ænderne, samtidig laver han nu et hus og gård til de to små kochiner vi har i forbindelse med andegården og jeg har fået besked på at HAN gerne vil have en Mille Fluer  :o Og hvem var det der skulle have høns det var ikke ham, det var mine og det var mig der skulle passe dem har jeg gang på gang hørt.

Da vi så var ude og hente vores 13 nye små kyllinger igår, begyndte han at tale om endnu et hønsehus, for så kunne vi beholde de 3 kæmpe jerseyer som var med, da der skulle være 1.2.

Fasaner, agerhøns og kalkuner de smager jo også godt som han siger.

Så tror også feberen er landet hos os
Malene

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Den smitter
« Svar #1 Dato: 16 April , 2011, 18:05 »
Velkommen i klubben ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 16 April , 2011, 18:05 »
Det lyder sandelig sådan. Tillykke med den kæreste han er da guld værd  /o.  
« Senest Redigeret: 23 April , 2011, 00:50 Fra Lene, Rungsted »

Offline alma

• Bruger
« Svar #3 Dato: 16 April , 2011, 18:41 »
Ja, han er skøn og kan "overtales" til lidt af hvert  ;)
Malene

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #4 Dato: 18 April , 2011, 09:05 »
Hvad er opskriften på at gøre kæresten hønsegal ??
Vi har et havehus.Bruger det ikke så det ville jo være et perfekt hus til høns og kyller.Men han er ski ikk helt med på den  :'(
Han vil gerne ha masser af æg.Men han syns hverken de skal ses eller høres (fra vejen)....og det er jo netop det der er så hyggeligt.

Gå og luge i haven og smutte hen og glæde hønsene med det man hiver op.Og mens man luger igen lytte til den hyggelige pludren fra dem...Er sikker på I forstår :)

Men hvordan ????
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #5 Dato: 18 April , 2011, 09:20 »
Du viser hvor meget det gør dig glad og når du er glad må det da give ham glæde også.
Du ved når det regner på præsten.......

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 18 April , 2011, 10:24 »
Ta' ham og et par kopper kaffe med ud for at kikke på høns en dejlig lun forårsdag.
Min elskede er i hvert fald skabshønseelsker *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #7 Dato: 18 April , 2011, 10:38 »
Min mand er jo heller ikke hønsefan, sådan udadtil, men hvis de fejler noget, eller ikke er der, så siger han da noget om det, og hvis vi har kedeligt brød i huset, så står han da også og fodre i passende størrelser for de der er til stede.

Jeg lokker ham også med på udstilling, og til Gavnø, lokket af ølsmagning og god mad.

Men kan han brokke sig over dem ??  :o Det kan du tro, så skider de for meget, så larmer de for meget, så fylder de for meget, men hvis nogen kommer og siger de har set de smukke høns fra vejen, og vil lige høre hvilke der er tale om, ja så retter han sig og ser stolt ud.

Han reparerer også mine rugemaskiner, så der er mange måder at hade høns på  ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #8 Dato: 18 April , 2011, 10:55 »
Min gemal var også meeeget længe om at overgive sig. Da vi flyttede på landet begyndte jeg jo at ævle om høns som da jeg var barn, men det tog mange år om at blive til noget med det der hønsehusbyggeri. Også fordi at hvis det skulle være, så skulle det være pænt! Hans ord, ikke mine... Første hus blev bygget, og jeg havde bestilt daggamle kyllinger og alt var fint. Jeg "kom så lige til" at købe dværghøns i mellemtiden, for jeg kunne altså ikke gå i månedsvis og vente på de der kyllinger. Da barnevelderne havde gjort deres indtog og Per begyndt at blive charmeret af det der hønseri, så mente han at til sådan et gammelt hus (stråtag og bindingsværk) der hørte der altså danske landhøns til. Og vupti, så stod hønsehus nr. 2 der. Det er så nok også hvad det bliver til, for vi har høns i hele haven, er ved at drukne i æg, og kyllinger rundt overalt hvor der kan hegnes et lille hjørne af, og de andre hjørner er besat af rugende landhøns. Jo, det kan godt smitte. Det er mig der står for den daglige pasning, men Per elsker at sidde og får en kop kaffe/en kold øl og beundre byggeriet og dyrene. Og netop det med folk der stopper op og beundrer dyr og hønsehuse er med til at han ranker skuldrene og mener at det også er hans høns. ;) :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #9 Dato: 18 April , 2011, 11:13 »
 :)...det ser ud til at der er håb endnu.Tak for alle gode svar.DET HELE skal simpelthen prøves.

Måske er han ved at blive bare en smule blød ?...for her til morgen sad han på knæ ved kassen med kyllinger og kaldte på dem.Og de kom da også ku jeg se ...DYGTIGE små kyller !  ::)

Hmm...sidst vi skulle købe en hane til flokken,- tjae da kom vi hjem med hane OG 3 HØNS.

Og det var ikke mig der foreslog at hønsene skulle med .

Tålmodighed,tålmodighed..... *e
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline BettinaE

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 18 April , 2011, 11:56 »
Jeg er også bare så heldig med min mand, han synes høns er dumme og grimme, men alligevel synes han også de er hyggelige.  Jeg skulle bare nævne, at jeg godt kunne tænke mig høns, så havde han bygget en hønsegård og et hønsehus.  Året efter ville jeg gerne give dem lidt mere plads, og vupti så havde han bygget hønsegården ud  ;D.

Et par gange har vi prøvet med købte rugeæg, da vi desværre ikke selv må have hane, under en skruk med stor held.  I år havde skrukmutter igen lagt sig, men da æggene kom under hende, gad hun alligevel ikke, hvad gør man så, siger til manden, ej skulle have en rugemaskine og inden jeg får talt til tre har han været nede og købe en til mig, er det ikke bare dejligt  /o   Jeg føler mig ihvertfald heldig.

Dejligt vi har sådan nogen skønne mænd.

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #11 Dato: 18 April , 2011, 19:47 »
Jamen du ER heldig....det er såmænd også, men han er nemmere at lokke hvis der skal handles traktor eller andet med motor  8)

Men lad os nu se...i krig og kærlighed gælder alle kneb jo.

Fik i øvrigt besøg af min store dreng i dag.Han hjalp med at fjerne gulvet i det gamle havehus så nu ER vi jo nødt til at gøre et eller andet ved det hus  ;D
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand