Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling dø eller leve  (Læst 2544 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pernille go

• Passiv bruger
Kylling dø eller leve
« Dato: 15 April , 2011, 16:30 »
Jeg har mig en kylling som ikke kan holde sig selv ren. Den har hønse lort siddende i bagenden og er også den mindste den vokser ikke så hurtigt som de andre. Men ser ellers ud til at have det ok. Går fint inde og ud og spiser også fint. Skal jeg slå den ihjel eller prøve at lade den være og rense den bagi hver anden dag ligesom nu?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kylling dø eller leve
« Svar #1 Dato: 15 April , 2011, 16:40 »
Du skal bare fortsætte med at rense den hver gang, den har en klump siddende. Jeg tror nok, at den skal klare sig.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pernille go

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 15 April , 2011, 17:02 »
Det vil jeg gøre. Har det jo bare ikke godt hvis den lider men vil da heller ikke tage livet af den hvis den har det ok

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 15 April , 2011, 18:25 »
Du skal rense måsen på den hver gang du ser på den, for hvis der sidder lort  dunene, så kan den ikke skide, for nu at sige det ligeud, og så får den forstoppelse, og det kan den meget nemt dø af, der skal være frit så den kan komme af med det.
Det burde gå over i løbet af en uges tid.
Hvis det er meget tyndt, så vask med lidt lunkent vand på en tot vat eller papir.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Pernille go

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 April , 2011, 21:45 »
okay det vil jeg gøre

Offline Labaniet

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 April , 2011, 22:02 »
Sådan en kylling havde jeg også, jeg opdagede det dog desværre først da der sad en ordentlig klump, som jeg måtte klippe forsigtig af med en saks. Efterfølgende var der ingenting, og idag trives den fint, er blot lidt mindre end de andre, men det har den hele tiden været.

Venlig Hilsen

Heidi

1.3.28 Gul/Sortsømmet Orpington
0.5.17 Blandet (0.1 Sussex-Gul/sortsømmet Orpington,0.1 Gul Orpington, 0.1 Gul-Gul/sortsømmet Orpington, 0.2 Laksefarvet Farverolles)
1.0 Landmand
1.4.(1.1) shetlandsponyer
0.2 øvrige heste/ponyer
0.1 Golden Retriever

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 15 April , 2011, 22:10 »
Jeg synes tit, der er kyllinger med sådan en klump, også når de går med en skruk. Man skal bare holde godt øje, og få det fjernet hver gang man ser det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk