Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns sammen med kyllinger  (Læst 2550 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pernille go

• Passiv bruger
Høns sammen med kyllinger
« Dato: 15 April , 2011, 16:24 »
Kan jeg godt købe voksne høner og sætte sammen med mine kyllinger? Jeg har købt 11 susssex kyllinger som nu er 4 uger gamle. Kan jeg godt købe nogle voksne høner og sætte sammen med dem eller vil de slå kyllingerne ihjel?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Høns sammen med kyllinger
« Svar #1 Dato: 15 April , 2011, 16:39 »
Du kan jo lave en slags indhegning med så store åbninger at kyllingerne kan smutte igennem, men ikke hønsene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pernille go

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 15 April , 2011, 17:01 »
hvad gør jeg så med hønsehuset. tror ikke det er stort nok til en lukket afdeling til hver

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 15 April , 2011, 17:13 »
Har du måske mulighed for at afskærme et hjørne med noget tråd, som kyllingerne kan smutte igennem?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pernille go

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 April , 2011, 21:44 »
det må jeg prøve at se om det ikke kan lade sig gøre huset er 1.25 m x 1,25 m så det er ikke det største men så er der også bygget 3 redekasser på siden så der er da lidt plads

Offline Labaniet

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 April , 2011, 22:08 »
Jeg har lavet et kyllingeskjul i mit hønsehus hvor kyllingerne kom ud til de andre høns da de var ca 1 måned gamle. Jeg blev træt af at de smuttede i redekassen, æggene blev så beskidte, og desuden skulle hønsene jo også derind når de kom ind for at lægge æg. Så jeg fandt to klodskasser og satte ind mod hinanden op mod væggen, med en tilpas afstand til at kyllingerne kunne komme ind, men ikke hønsene. Ovenpå lagde jeg en plade med en tung sten på. Det giver en god plads inde i skjulet selvom åbningen ikke er så stor. For at lære dem hvad den skulle bruges til, gennede jeg kyllingerne ind da de store høns kom ind i huset for at gå til ro, og siden har de brugt den gladeligt.

Venlig Hilsen

Heidi

1.3.28 Gul/Sortsømmet Orpington
0.5.17 Blandet (0.1 Sussex-Gul/sortsømmet Orpington,0.1 Gul Orpington, 0.1 Gul-Gul/sortsømmet Orpington, 0.2 Laksefarvet Farverolles)
1.0 Landmand
1.4.(1.1) shetlandsponyer
0.2 øvrige heste/ponyer
0.1 Golden Retriever