Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mutter Skruk  (Læst 1523 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Mutter Skruk
« Dato: 14 April , 2011, 22:59 »
Plet-hønen har smækket sig ned på 23 æg i en nydelig rede i en halmballe...
Så hende på den første gang omkring 22 marts, så det bør jo være ved at være tid! Det er jo så 3 uger på tirsdag... Men hvornår skal jeg evt regne med at kunne fjerne æggene, hvis der ikke kommer kyller? Aner ikke hvor meget styr Frode-Hane har på træderiet  ;)
Plet har lystigt stjålet æg fra de andre høns, så ligger sikkert på alt fra Sumatra til Brahma og kæmpe Jersey....
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mutter Skruk
« Svar #1 Dato: 15 April , 2011, 06:55 »
Laila, jeg har skrevet en længere forklaring, hvor en del af forklaringen også kan bruges mht. dine mange æg under skrukken.
Men lige her og nu ville jeg lade skrukken bestemme, når hun går af reden, bliver der i hvert fald ikke ruget mere, hvis æggene ikke er ruget lige længe, kan der så ligge kyllingefostre tilbage, der ikke er færdigudviklet, desværre.
Hvis hun fortsætter i mange dage ud over dag 21, kan det være fordi der har været for mange æg, til at hun har kunnet holde dem ordentligt varme, og i værste fald bliver der ingen kyllinger.
Men jeg håber på det bedste, *k
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=16577.msg150567#msg150567
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #2 Dato: 15 April , 2011, 10:25 »
Tak for forklaringen :)
Hun får så max lov at ligge til sidste weekend i April tænker jeg... Og håber så at hun render rundt med kyllinger inden  /o Hun er ekstremt hidsig, og værdsætter slet ikke min venlige interesse og deltagelse i hendes projekt rugning! :o
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 15 April , 2011, 16:16 »
Skrukker kan opdrages til at finde sig i, at man tjekker under dem. Det bliver mine nødt til at finde sig i ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk