Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er det en harmonisk sammensætning  (Læst 1745 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
Er det en harmonisk sammensætning
« Dato: 13 April , 2011, 21:47 »
Jeg har idag 1,2 dværg Sussex, men kunne godt tænke mig at gøre flokken lidt større. Jeg tænker umiddelbart det er fint med små høns til mit lille hus. Jeg kan dog se at silker ikke vejer ret meget mere end dværg sussex. Er silkerne ok at sætte sammen med dværgene eller vil de se meget større ud pga. deres fjerpragt. Har desværre kun set billeder af de silker, er der evt. nogen der har nogen i nærheden af Hedensted. Grunden til jeg ikke vil have dværgsilker er at jeg gerne vil have nogle æg som ikke ligefrem er duestørrelse. Er der evt. andre smukke hønseracer der kunne passe sammen med dværg sussex og som er fornuftige æglæggere. Gerne kyllinger til salg i området.
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Er det en harmonisk sammensætning
« Svar #1 Dato: 13 April , 2011, 21:51 »
Store silker er for det meste på størrelse med dværge af andre racer og de skulle passe fint sammen.
Dværge af andre racer vil helt sikkert også passe størrelsesmæssigt til dine Sussex.

Men ellers er det ikke et problem at have store og små høns gående sammen. Jeg har Brahma og stor Silke i samme etablissement.
Mvh
Erik Andersen

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #2 Dato: 13 April , 2011, 21:52 »
Men ellers er det ikke et problem at have store og små høns gående sammen. Jeg har Brahma og stor Silke i samme etablissement.

Det eneste man så lige skal tænke på er at hanen skal være af dværg-størrelse.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 April , 2011, 22:05 »
Tak for hurtige svar, jeg er selvfølgelig klar på at de små høns ikke skal ordnes af en tung hane det kommer der vist kun problemer ud af. Jeg kunne godt tænke mig at holde hønsene i nogenlunde samme størrelse, og mit hus er kun ca. 1,5 kvm, så det er begrænset med pladsen, heldigvis har de masser af plads i indhegningen. Jeg elsker pæne æglæggende høns så hvis nogen har nogle kyllinger eller høns i mit område vil jeg gerne købe nogen.  :D
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown