Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rugemaskine - Hvad skal man vælge ??  (Læst 2488 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline laura01

• Bruger
Rugemaskine - Hvad skal man vælge ??
« Dato: 13 April , 2011, 17:45 »
Hej
Jeg vil gerne købe en rugemaskine, så jeg ikke behøver at låne ;)
Den jeg plejer at låne er en octagon 20, og den har fungeret rigtig godt, så jeg overvejer da at købe sådan en.
Men så denne http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=1459 hos America og den ser jo fin ud. Alle gode råd er meget velkomne.
På forhånd tak :)
Med venlig hilsen
Carolina

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Rugemaskine - Hvad skal man vælge ??
« Svar #1 Dato: 13 April , 2011, 18:14 »
R-com´ en som du overvejer er meget nem og brugervenlig. Jeg har sådan en, som jeg købte i England sidste år. Det er billigere at købe dem derovre, og fragten er hurtig. Den er fremme i løbet af 3-5 dage. Der er enkelte der har haft problemer med dem, men sådan er det jo med alle maskiner. Min har kørt upåklageligt og med en pænt høj klækkeprocent.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

thorleif

• Gæst
« Svar #2 Dato: 13 April , 2011, 19:13 »
Ja, det bliver endel billigere at koebe en i England, men hvids noget gaar galt, er det jo en stor fordel at maskinen er koebt i Danmark? Maaske specielt for en maskine med saa meget automatikk? Selv saa bruger jeg en meget enkel maskin, halvautomatisk. Jo mindre teknik der findes paa en maskin, jo mindre er det der kan gaa istykker. Det er min filisofi. Men, R-Com 20 ser jo meget fiin ud...........

Offline Jesper E

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 April , 2011, 22:03 »
Har købt en R-com 20Pro i england til samme pris incl. fragt som America vil have for en R-com 20.
Når man køber Pro´en skal du bare trykke på Chicken og Enter og slukke for den igen 21-22 dage efter. Lige huske at hælde vand på selvfølgelig.
Har lige fået 4 kyllinger af 5 befrugtede æg i første forsøg.
Overvejer at skaffe flere rugeæg, men det betyder yderligere byggeprojekter :o
2,1 Silkehøns
1,2 laksefarvede Farverolles
1,3 Lys Sussex
0,3 nougat Sussex. (Blanding af Sussex og Mønsk hane)
1,0 undulat
1,0 Golden retr,iever
1,1 søde børn
0,1 sød kone

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #4 Dato: 13 April , 2011, 23:33 »
Jeg har også en R-Com 20 Pro fra England - og den er jeg yderst tilfreds med. For hver gang jeg læser en tråd herinde om problemer med fugt- og temperaturstyring bliver jeg endnu mere glad for den, for det er som Jesper skriver: vand på, æg i og så - tadaa - kyllinger 3 uger senere. Jeg har haft en meget fin klækkeprocent de gange jeg har ruget.

Om jeg skal sende maskinen til Jylland eller England i tilfælde af at den går i stykker gør ikke den store forskel for mig. Jeg har tidligere haft "den blå" fra America og den gav mig ærlig talt grå hår i hovedet - men det er nok en temperamentsag.
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.