Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er der overhoved liv??????  (Læst 2991 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline connie1

• Bruger
Er der overhoved liv??????
« Dato: 13 April , 2011, 16:06 »
Hej til jer alle  .......

Håber der er nogle som kan hjælpe mig.

Vi har for først gang, gang i rugemaskinen.

Har købt nogle rugeæg af racen gul/sort sømmet columbia , ( æggene er fine lysebrune) og venter med spænding til dag 21.

Nu er vi dog kun på dag 6, men har prøvet at "lyse" og i nogle af dem er der ingenting, mens der i andre er en sort klat som ser ud til at sidde "fast" i den ene side af ægget.

Er den sorte klat kyllingen????

Har set på Christinas flotte fotos af dag til dag rugeæg, men vi kan ikke se nogle edderkoppespind i vores æg.

Er det bare fordi jeg er en smule utålmodig eller er der ikke liv i nogle af dem????

Hjælp mig...

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Er der overhoved liv??????
« Svar #1 Dato: 13 April , 2011, 16:35 »
Lys dem i et mørkt rum om aftenen og efter dag 7 så er det lidt nemmere som første gangs lysende at se noget.  :)

Hvad er racen? Du har skrevet farven  /o
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #2 Dato: 13 April , 2011, 16:43 »
En ting er sikkert: IKKE KASSERER NOGEN ALLEREDE NU!!!

Hvad lyser du med med?
Da jeg lyste første gang anede jeg ikke hvad jeg skulle kigge efter og fandt først rigtigt ud af det da jeg nåede til ca. dag 10.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

frida

• Gæst
« Svar #3 Dato: 13 April , 2011, 16:45 »
Christina har en suveræn god lygte. Jeg har selv en "rigtig" æggelyser, men den lyser altså ikke nær så godt som Christinas ???. Jeg er aldrig 100 % sikker på om der er noget i æggene, før fostret er så stort, at man kan se en mørk skygge, der kommer til at fylde mere og mere i ægget ::). Jeg kan altså heller ikke se det berømte "edderkoppespind :-\". Så vi må bare holde spændingen ud det længere, og se om der kommer kyllinger /o

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #4 Dato: 13 April , 2011, 17:23 »
Christina har en suveræn god lygte. Jeg har selv en "rigtig" æggelyser, men den lyser altså ikke nær så godt som Christinas ???. Jeg er aldrig 100 % sikker på om der er noget i æggene, før fostret er så stort, at man kan se en mørk skygge, der kommer til at fylde mere og mere i ægget ::). Jeg kan altså heller ikke se det berømte "edderkoppespind :-\". Så vi må bare holde spændingen ud det længere, og se om der kommer kyllinger /o

Har du prøvet at lyse i helt mørke? Ellers prøv det :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline connie1

• Bruger
« Svar #5 Dato: 13 April , 2011, 18:46 »
Hej igen......

Vi har prøvet i total mørke, og kan kun se en sort klat i de fleste æg. Vi kasserer ikke nogle endnu, og må bare vente 3-4 dage endnu, med at lyse igen.

Er bare så edder spændt nu da det er første gang vi skal ruge ud selv.

Det er gul/sort sømmet ( båndet) orpington æg.

Offline connie1

• Bruger
« Svar #6 Dato: 13 April , 2011, 18:58 »
Har skrevet forkert i den første tråd.

Det drejer sig om gul/sort sømmet orpington.....

Sorry ,  blev lige forstyret midt i det hele