Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg er blevet afhængig!  (Læst 3692 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Jeg er blevet afhængig!
« Svar #15 Dato: 13 April , 2011, 10:39 »
Det lyder som om jeg ikke er den eneste der er afhængig :D

Der er kommet to kyllinger mere i løbet af natten og to æg mere banker. Vi er kun lidt over 21 dagen, så jeg tager det ikke så tungt at de ikke er klækket endnu ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

thorleif

• Gæst
« Svar #16 Dato: 13 April , 2011, 10:56 »
Ja det er mange slags afhængighedsproblemer....og når vi , min mand og jeg, var ved og lave hus til mine brakler og gule plymmer så siger han til mig at han tror han er ved at få hønsefeber  /o

Så han kan næsten ikke vente på at mine kyllinger er udruget inden han kan få lagt i sine egne  /o

Hvilken race skal han ha? Er der sadt een dato for hans start?

karina dj

• Gæst
« Svar #17 Dato: 13 April , 2011, 11:10 »
 :D Linda: er det ikke misbrugerens største problem...at han/hun lever på en løgn?  :D

Os kan du ikke narre, måske pårørende, men VI ved hvordan du har det  *t  *g

Jeg har 30 hønseæg hos min prof, og kører ned med 30 andeæg idag...og så har jeg "den blå" og dværghønsene for hyggens skyld  ::)

Det er en dejlig tråd Mikkel, her kan vi vise vores svagheder  ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 13 April , 2011, 11:21 »
Nå da vi sidder i anonym rundkreds og bekender, må jeg jo så indrømme, at der er en rugemaskine på vej her til.
Min dejlige mand synes vist, de der træ-skabe er pæne, så for nogle uger siden blev han ved med at spørge om, jeg ikke gerne ville have en GOD rugemaskine? Tja, jo, hmmm, vi kunne jo købe en til LU foreslog jeg, for så er der jo en god besparelse der, men han fremturede, var det måske ikke NU, jeg gerne ville have kyllinger? Og ville jeg ikke gerne have de gråstribede godkendt, og var jeg ikke klar over, hvor mange kyllinger der skulle til for at få nok gode?
Men det bliver i samarbejde med mine dotter, så de kan stå for børneopdragelsen - der er nu ikke noget som en god Nanny ;D
Dotterne kan jo passe væsentlig flere kyllinger, end de kan ruge ud.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #19 Dato: 13 April , 2011, 11:24 »
HVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD?? Marianne jeg er i chok!  :o :o :o Jeg troede aldrig du ville få en rugemaskine *f

Men sikke en sød mand, kan godt forstå du tager med ham til Bornholm ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #20 Dato: 13 April , 2011, 11:27 »
 :D Marianne... det er den helt omvendte situation. Du er nok med garanti den eneste på forummet der har en mand der prøver at overtale én til en rugemaskine!

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #21 Dato: 13 April , 2011, 11:36 »
Nå da vi sidder i anonym rundkreds og bekender, må jeg jo så indrømme, at der er en rugemaskine på vej her til.
Min dejlige mand synes vist, de der træ-skabe er pæne, så for nogle uger siden blev han ved med at spørge om, jeg ikke gerne ville have en GOD rugemaskine? Tja, jo, hmmm, vi kunne jo købe en til LU foreslog jeg, for så er der jo en god besparelse der, men han fremturede, var det måske ikke NU, jeg gerne ville have kyllinger? Og ville jeg ikke gerne have de gråstribede godkendt, og var jeg ikke klar over, hvor mange kyllinger der skulle til for at få nok gode?
Men det bliver i samarbejde med mine dotter, så de kan stå for børneopdragelsen - der er nu ikke noget som en god Nanny ;D
Dotterne kan jo passe væsentlig flere kyllinger, end de kan ruge ud.

Tillykke med den beslutning Marianne.  ;)
Godt at vi har "rundkredsen" til at bekende vores laster og "tilbøjligheder"
Håber at du bliver glad for maskinen, omend at det nogen gange godt kan føles at de grå hår pipler frem af bekymring over om det nu går godt nok.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #22 Dato: 13 April , 2011, 11:45 »
Jeg er også selv i chok, Tanja *f
Nu skal jeg jo så til at tænke og bekymre mig, det plejer hønsene jo at gøre for mig. ;D
Jeg har bestilt den hos et firma i Tyskland, der hedder Hemel, og maskinen er en SK 168: Søren mente jo, at vi hellere måtte få en med god plads, så vi ikke ærgrede os over at have fået en, der var for lille. Jeg valgte den uden automatisk fugtregulering efter råd fra flere dygtige avlere. Den kommer med tre bakker til dværgæg og en bakke til store æg, desuden har jeg bestilt to stammeopdelte klækkebakker.
Så nu er jeg vel en slags opdrætter, når al den isenkram kommer i hus?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #23 Dato: 13 April , 2011, 11:49 »
Du får lige et stempel i panden hvor der står "professionel".  ;D
Og der er nu noget særligt over maskinudrugede kyllinger som man selv har puslet om. De bliver meget mere tillidsfulde og kælne end skruk-kyllinger.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #24 Dato: 13 April , 2011, 11:56 »
Jeg er også selv i chok, Tanja *f
Nu skal jeg jo så til at tænke og bekymre mig, det plejer hønsene jo at gøre for mig. ;D
Jeg har bestilt den hos et firma i Tyskland, der hedder Hemel, og maskinen er en SK 168: Søren mente jo, at vi hellere måtte få en med god plads, så vi ikke ærgrede os over at have fået en, der var for lille. Jeg valgte den uden automatisk fugtregulering efter råd fra flere dygtige avlere. Den kommer med tre bakker til dværgæg og en bakke til store æg, desuden har jeg bestilt to stammeopdelte klækkebakker.
Så nu er jeg vel en slags opdrætter, når al den isenkram kommer i hus?

Min rugemaskine er ikke min egen, men jeg er glad for at have den stående og hvis den en dag skal tilbage til sine retmæssige ejere, så køber jeg nok også en ;)
Uanset om du får en rugemaskine, så er jeg stadig vildt imponeret over at du faktisk har formået at avle med dine maraner og endda få rigtig gode resultater, kun ved hjælp af dværg-dotterne /o Og nu får du en maskine, hvordan skal det ikke gå. Tror vist nok nogle af de gamle garvede kan begynde at ryste i bukserne, når Mama Vedel pludselig kan sprøjte et uendeligt antal kyllinger ud <H *y
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 13 April , 2011, 12:47 »
Hold da op! :D Marianne, det er super. Så gør du det samme som jeg gør. Jeg ruger kyllinger ud i maskinen og putter dem under en skrukhøne, så sørger hun for at opdrage dem og står for pasningen, hvor jeg derimod intet skal foretage mig :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #26 Dato: 13 April , 2011, 19:27 »
Ja, så står den og brummer i værkstedet, Anna Grethe og Peter var søde at hjælpe mig med at løfte dyret op. <E

Og klækkebakkerne:

Tak for de søde ord, Tanja *l
Ja, Mikkel "dovenskaben" længe leve ;D
« Senest Redigeret: 13 April , 2011, 19:29 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #27 Dato: 13 April , 2011, 19:34 »
Neiii da Marianne  ;D Tillykke tillykke.

Du var da den sidste jeg troede ville eje en rugemaskine
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #28 Dato: 13 April , 2011, 19:41 »
Ja, Bettina, det troede jeg også, men Søren blev ved med at presse på, så til sidst sagde jeg ja.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #29 Dato: 13 April , 2011, 20:10 »
Tillykke min ven
Den ser SUPER ud  /o /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok