Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nybegynder hønsehus  (Læst 35027 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tbp

• Passiv bruger
Sv: Nybegynder hønsehus
« Svar #15 Dato: 11 April , 2011, 21:28 »
Til dem der er nysgerrige over tegneprogrammet, så er det Google Sketchup 8 (http://sketchup.google.com/). Ganske gratis, med masser af tutorials til at hjælpe på vej. Tegningen er min første i det program og tog mig vel et par timer at finde ud af hvordan jeg fik lavet. Derefter går det superhurtigt at bruge.

Og hvis carporten må i brug en hård vinter, så må bilen jo flyttes ud, anderledes kan det ikke være...

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #16 Dato: 11 April , 2011, 21:39 »
Det ser super godt ud på tegning nr to
Lægter til at sidde på
Redekasserne ca 40 +40cm
Så lidt forskellige racer, så der er lidt godt at kikke på og så de er til at kende fra hinnanden.
SÆT I GANG  /o /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline hot2791

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 11 April , 2011, 21:49 »
forslag nr 2 er best, jeg ville lave det højerer så bunden er i din hofte højde så skal du ikke bukke dig for at gøre rent,lad dog hønene gå op jeg har selv et hønsehus hvor hønsene sidder i  hoved højde ca 1,60 m og sover.Rummet under huset er til støv badning .
Jeg har store høns/haner
Lys Sussex, Hvid sort columbia,
og mange kyllinger

Offline tbp

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 22 April , 2011, 21:12 »
En lille update på projektet. Jeg har uploaded nogle billeder i mit galleri. Synes selv det er en ret god start. De næste par dage skal gå med at lave siddepinde, redekasser, installere et vindue og lave hønsegården, så der er rigeligt at tage sig til...  :)

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 23 April , 2011, 10:54 »
Og hvis carporten må i brug en hård vinter, så må bilen jo flyttes ud, anderledes kan det ikke være...

Jeps det er den rette indstilling, det bliver glade høns der komme til at bo hos dig. Glæder mig til at høre hvilke racer du vælger, og til at se det færdige byggeri.
Venlig hilsen
Eva