Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: manglende æglægning af new hamshire  (Læst 1115 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
manglende æglægning af new hamshire
« Dato: 10 April , 2011, 21:22 »
jeg købte 10 new hamshire for 800 kr ca 15.-01. 2011, manden sagde de var i begyndende æglægning, har talt med ham i dag, han sagde de var født i juni, de er ringmærkede, men de har ikke lagt et æg, kom med et bud, mine andre høns lægger æg, så jeg forstår det ikke
hilsen randi

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: manglende æglægning af new hamshire
« Svar #1 Dato: 11 April , 2011, 08:19 »
Det virker som lang tid, hvis det blot skal være pga. flytningen. Er de for fede? Tænker umiddelbart at det er den eneste grund :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 April , 2011, 21:15 »
de har fri æglægningsfoder, men får ca 1 l korn til 16 høns, er det formeget? randi i sevel

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 14 April , 2011, 13:36 »
Har du set hvad der står på ringene eller om du er blevet taget ved r....  :D

Men en flytning kan da godt påvirke æglægningen, men som Mikkel siger kan du jo fodre dem for godt.

Men se lige på ringene.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 April , 2011, 20:52 »
Hm.. Jeg bruger kun at fodre med æglægningspiller og så får de 6 høns til deling ca. 100 gram hvede, men kun i den kolde tid. Efterhånden som det bliver varmere dropper jeg helt hveden og giver i stedet havre ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 April , 2011, 21:29 »
på ringene står der dk 20 og 10 lodret og så nr

hilsen randi

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 14 April , 2011, 21:47 »
jeg går ud fra at din fodring er sort, hvis de er fra 2010 hvis hønsene er fra 2oo9 så er fodringen hvid, men derfor skal de jo stadig lække æg.
De kan være så unger at det er lige tidligt nok, men hvis de er fra juni, så burde de være klar.
Jeg kender til høns der er for fede og deraf smålig æglægning, men her taler vi om orpington der har tilbøjelighed til overvægt, det er ikke så sædvanligt for new hampshire.
Høns af stor race bør have ca 80-100 g foder hver om dagen, så er det lige hvad de 80 gram skal bestå af.
Som Mikkel gør, lyder som en god foderplan, lidt mere mad om vinteren til at holde varmen på  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 15 April , 2011, 00:15 »
fodringen er sort, jeg håber at hønsene mærker, at nu skal de bestille noget  ;D, hvis de ikke vil slagtes
hilsen randi

tak for svarene :)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 15 April , 2011, 07:07 »
Randi, du må diskret stille huggeblokken frem og lægge øksen på den, og så fortælle hønsene, at det er til de høns der ikke lægger et rimeligt antal æg ;D
Jeg tror nu ikke DET hjælper.
Men hvis ellers de ikke har utøj, får tilpas mængde foder og ikke er blevet fede, fordi de garanteret bliver godt forkælede af dig, tror jeg ikke det kan vare længe med æg. Med de ringe du beskriver er de helt sikkert fra sidste år.
Jeg *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk