Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor meget gør man en rugemaskine ren?  (Læst 10207 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

frida

• Gæst
Sv: Hvor meget gør man en rugemaskine ren?
« Svar #15 Dato: 09 April , 2011, 22:34 »
Det vil jeg se om jeg kan tage imorgen. Jeg har ellers forbudt alle at røre maskinen ;D

frida

• Gæst
« Svar #16 Dato: 10 April , 2011, 21:07 »
Jeg takker for jeres råd, og tid på at svare mig.

Jeg har idag været nede at checke temperaturen, og den er alt for lav (31 gr). Da maskinen er en gammel lånt hund, vil jeg ikke "bøvle" mere med den. Derfor venter jeg bare på at få skrukker. Det er da rugemaskiner man kan stole på /o

Hvis jeg gennemfører min nyligt startede uddannelse, må jeg få en rugemaskine i eksamensgave. Så jeg glæder mig til det istedet. Så følger der vel trods alt en manual med ;D

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #17 Dato: 10 April , 2011, 22:30 »
så så rolig nu, lad os nu se et billede af den gamle hund, så kan det da være der er noget der kan rettes.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #18 Dato: 11 April , 2011, 08:27 »
Jeg er ved at dø af nysgerrighed efter at se maskinen....så please please please, må vi ikke nok se et billede.
Der MÅ da kunne reguleres på temperaturen, så bæstet kan bruges  /o
Der er garanteret en eller anden ferm forumfyr/fyrinde der kender modellen og ved hvordan det gøres  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #19 Dato: 11 April , 2011, 14:11 »
Mht. snavsede æg, har jeg lige fået revurderet min opfattelse af, hvad der kan lade sig gøre.
Jeg har nemlig været så heldig at "arve" nogle gåseæg, der var lyst og ikke befrugtede, dem vil jeg bruge til påske.
Hold da op, hvor er gåseæg snavsede, så når de kan ruges, er jeg såmænd ikke så bekymret for lidt snavs på æg fremover. En ven fortalte mig, at andeæg også tit er ret snavsede.
Men det er jo ikke så sært med gåse- og andeæg, for de lægges vel ofte i ret fugtige omgivelser.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #20 Dato: 11 April , 2011, 14:20 »
Og damerne har våde og mudrede fødder når de går på reden. De kommer jo tit lige op af vandet.
Jeg har nu også ruget nogle ret beskidte hønseæg ud her i foråret hvor det var vådt og mudret i hønsegårdene. Når hønerne går på reden med beskidte tæer så smitter det jo af på æggene. Og der har ikke været nogle problemer med de snavsede æg. Der kom fint kyllinger ud af dem.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

frida

• Gæst
« Svar #21 Dato: 11 April , 2011, 16:02 »
Jeg prøver lige for sjov at lægge billeder ind. I lyder jo helt vildt nysgerrige (og meget hjælpsomme ;D)

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #22 Dato: 12 April , 2011, 09:02 »
Hold da ferie mand, det er godt nok en gammel svend  ;D
Den ser hjemmebygget ud  ;D
Har du prøvet at skifte pæren ud med en kraftigere ? Måske en elsteinpære !
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #23 Dato: 12 April , 2011, 19:01 »
Det er jo en museumsgenstand   :o
Den kan sikkert ruge kyllinger ud, men jeg ville starte med at skifte lidt på flamingoen, den kan ikke holde temperaturen i et koldt rum, hvis isoleringen er i stykker, og det koster jo ikke noget særligt, du kan franare købmanden et par kasser  ;D
Den sorte boks på toppen, er det en termostat eller ??
Jeg ville skifte pæren, og sætte den et sted hvor temperaturen ikke svinger, og så se hvad der sker, man kan altså ruge i kasser og æsker, bare temeperaturen er stabil....
Go for it...
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn