Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Se lige hvad jeg har vundet! :D  (Læst 1112 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Se lige hvad jeg har vundet! :D
« Dato: 05 April , 2011, 23:50 »
En lille beskrivelse af min aften (ikke hønse-relateret :D)

Min kollega skrev til mig tidligere i dag, for at høre om jeg ikke ville tage med hende til banko...tjooooo....hvad kostede det, hvor var det, hvad tid osv....okay, jeg ville godt. Da vi kom derhen, sagde min kollega at hun skulle ha' 7 plader. Hun er total hard-core til banko og havde egne plader, egne af de dér dimser til at lægge over tallene på pladerne...hun havde ovenikøbet malertape med, som hun brugte til at klistre pladerne fast til bordet, så man ikke kom til at rykke på dem osv. :D  Nå, men 7 plader altså...det skulle jeg da også ha'... Det skulle jeg ALDRIG ha' sagt! ;D

Da vi sad ved bordet, blev jeg bare SÅ stresset, for gaaaal han dér oplæseren gav den bare gas! Og alle pensionisterne sad bare og puttede de dér brikker på, som om de aldrig har bestilt andet...og det samme gjorde min kollega  :o Og dér sad jeg og var bare nærmest svedig af koncentration...og som om det ikke var nok, så da brikkerne skulle af, for at vi skulle starte på en ny omgang, så hev de alle sådan en magnet-fætter frem, som alle brikkerne bare klistrede sig fast til...alt imens jeg sad med mine plader (som jo sad fast til bordet med malertape! ;D ) og måtte "feje" alle mine brikker ned...og så går oplæseren bare i gang nærmest med det samme med en ny omgang!!!  :o Gaaal, jeg var stresset, og da der endelig var en lille pause, overtalte jeg min kollega til at "passe" to af mine plader for mig ;D

Nå, men med 5 plader tilbage, kunne jeg lige klare det ;D Og pludselig opdagede jeg at jeg havde en række (som er det man først spiller om, og så hele pladen fuld bagefter).. Men jeg var bange for at råbe banko forkert, så jeg skulle lige være HELT sikker på at det var en række, og bedst som jeg hører mig selv råbe banko foran alle de her pensionister (der var nok 100+), er der en ANDEN en der råber banko!  /1 Og så siger oplæseren..."øh, hvad sker der?!" /1 Og så har han i det korte øjeblik det tog mig at finde ud af at jeg havde en række  nået at råbe endnu et tal op, så jeg mistede min chance!!!!! /1 OG var til grin! ;D

Nå, men efter min kollega var færdig med at grine af mig, og min ansigtskulør var ved at være normal igen, spillede jeg videre...og pludselig var den dér!!! *y En hel plade fyldt, og jeg råbte banko så hurtigt og højt som jeg kunne! *y Og nåede det uden problemer eller noget! ;D Så spørger jeg glad min kollega...hvad har jeg vundet, og så siger hun "FARMERBØFFER!!" og er FLAD af grin, idet vi jo ikke spiser kød særlig tit :D

Og her er så den glade vinder og hendes tossede kollega, som synes det var sååå sjovt at jeg havde vundet kød:

pylle pylle

• Gæst
Sv: Se lige hvad jeg har vundet! :D
« Svar #1 Dato: 05 April , 2011, 23:57 »
tillykke med de lækre bøffer.. Jeg har faktisk overtalt min mor til at tage med mig til banko også.,. tror det kunne være sjovt.. det lyder ihvertfald sådan på dit indlæg.. man får sig helt et adrenallinchock når man får banko.. ikk??

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 April , 2011, 11:34 »
Du sku ha sprunget op og sunget... Ich haben bingo :).
Men sjov lille historie ;D
Håber bøfferne smager jer /o

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #3 Dato: 06 April , 2011, 11:37 »
Det er bare så sjovt at spille banko...men har man stress skal man holde sig LANGT væk <H
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 April , 2011, 11:38 »
:D
Tror dælme ikke, jeg tør gå til banko. Det lyder som om det er farligt for hjertet!

karina dj

• Gæst
« Svar #5 Dato: 06 April , 2011, 11:39 »
 :D Hvor sejt Christina... dem bli'r du jo næsten nødt til at sætte tænderne i  :D

Tillykke  <M Det er vildt at blive så grebet af noget man kan ha' en lille bitte fordom om...det er lissom  folkedans  :P Giiiider altså ikke stille op til det dér, og når man så bli'r "tvunget" så hyler man jo af grin alligevel  :D

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 06 April , 2011, 11:43 »
 /o Tillykke, godt gået...

Det banko der er bare skide farligt for ansigtskuløren  :D Har en niece på 10 der synes det er helt vildt sjovt med banko, så da faderens arbejdsplads holder den årlige bankodag lige netop på hendes fødselsdag skal vi alle med, selvfølgelig!

Stress er lige netop det man får... Jeg siddes ved siden af min kæreste og en af faderens arbejdskollegaer, knap er der spillet 5 min før jeg får 1 række BANKO!!!! Gavekort til kvickly til mig og sidegevinster til begge (chokolade)

Det gentager sig så en del gange i løbet af den eftermiddag, hvor min kæreste og jeg skiftes til at få banko
Meget røde i hovedet forlader vi arrangementet med 7,5 kilo hamburgryg, 5 kg hakket svinekød, 2 gavekort til kvickly og 6 gange div chokolader.

Vi skal aldrig mere til banko, tror nu heller ikke vi bliver inviteret igen  ;D
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 06 April , 2011, 11:45 »
Herlig historie, Christina  ;D Og så lige farmerbøffer...

Kender godt det der med at blive til grin - da jeg boede i Grønland, blev jeg også lokket med til bingo en gang (bingo er med penge, såvidt jeg forstår...) og jeg sad som den eneste lyshårede allerbagest i salen med omkring 100 cigaret- og cerut-rygende grønlandske pensionister - og kom til at råbe BINGO! på det forkerte tidspunkt..... ALLE vendte sig om og kiggede på det fjols til mig... Jeg blev meget lille... og meget rød i hovedet...  ;D
Mvh Marianne

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #8 Dato: 06 April , 2011, 11:50 »
Bingo er et helt andet spil, hvor der i toppen af pladen står BINGO og de tal der råbes op er så f.eks. N-35, hvorefter man skal ned i N-rækken og se om man har tallet 35.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 06 April , 2011, 13:48 »
yeeee Christina
Når nu man ikke ofte spiser kød, så er farmerbøffer vel ikke det værste, hvis man bare ikke slår dem ihjel under stegningen.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #10 Dato: 06 April , 2011, 14:45 »
Jeg har een gang været til det der bedstemor-sport i sådan et farligt fint bingo-banko center jeg gør det ALDRIG mere...... pisse pinligt at skulle be Erna på 80år om hjælp til at holde styr på pladerne.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #11 Dato: 06 April , 2011, 19:44 »
Tak ;D Og I kan også nogle gode historier! :D

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #12 Dato: 06 April , 2011, 21:49 »
Sikke en skøn historie  ;D

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline marix

• Passiv bruger
  • mig og danoise
    • www.marix.dk
« Svar #13 Dato: 07 April , 2011, 07:48 »
hej christina.
hvor går du til banko henne?
jeg går til banko hver mandag i nordrup, og det er max hyggeligt /o
jeg vinder også tit gode præmier, både dem man kan spise og i februar var så heldig også at vinde kontanter...så er der lidt ekstra til at forkæle hønsene med ;)
vh marix
1,3,2 la bresse
0,2 brahma
0,0,1 brahma/la bresse