Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: æg efter flytning??  (Læst 3001 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
æg efter flytning??
« Dato: 05 April , 2011, 18:27 »
hvor lang tid går der efter man har flyttet nogle høns til de begynder at ligge æg igen????
fik mine lørdag og der kom et æg lørdag men der er ikke kommet nogen siden??

jeg har sat dette æg i en bakke som jeg tipper hver dag...hvor længe kan det såt inden jeg skal have det i en rugemaskine?
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Rudy

• Bruger
Sv: æg efter flytning??
« Svar #1 Dato: 05 April , 2011, 18:47 »
Det kan godt svinge en del hvor lang tid der går, inden høns er i æglægning igen efter en flytning. I nogle tilfælde kan der godt gå ret lang tid, andre gange går der måske en uge eller 2.
Jeg syntes at have erfaret, at det nok har noget at gøre med, om hønsene har lagt æg længe inden flytning, eller de er begyndt fornylig.
Derudover kan der også være forskel på hvor hurtig, hønsene "siger god" for de nye forhold. Altså om de hurtig falder til og føler sig hjemme.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: æg efter flytning??
« Svar #2 Dato: 05 April , 2011, 19:11 »
Rugeæg skal helst ikke blive for gamle, man siger op til 14 dage, men jo yngre, jo bedre. Og der er da nogen, der kan berette om ældre æg fra køleskabe, som ikke er blevet vendt, og også har givet kyllinger. Men hvis du går efter det optimale, så helst under 12-14 dage.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk