Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Verdens bedste dyrlæge...  (Læst 1186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Verdens bedste dyrlæge...
« Dato: 04 April , 2011, 12:45 »
Jeg har før omtalt vores dyrlæge her i Stenstrup. Han har hjulpet os flere gange med fjerkræ, uden at rynke på næsen over at det var høns, haner eller fasaner vi kom med. En enkelt gang var betalingen bare en 50'er til kaffekassen.
Her i weekenden måtte jeg desværre sige farvel til min gamle shæfer som havde fået en kræftknude ved den ene pat. Den gik der hul på lørdag formiddag. Jeg havde valget mellem at lade hende operere, operation ville koste 5000-6000 kr eller lade hende aflive. Hun var næsten 12 år gammel. Jeg valgte at tænke på min hund før mig selv og lod hende aflive.
For første gang i alle de år jeg har haft hund, har jeg nu mødt en dyrlæge der ikke er grisk eller tager skyhøje priser. Har lige ringet til dem for at høre hvor meget jeg skylder hos dem. Jeg havde en regning på 1700 kr (var dernede for at få smertestillende til shæferen og undersøgelse af hende med kloklip, her for 14 dage siden). Alt i alt med den regning og aflivningen af hende på en lørdag skylder jeg nu 3256,00 kr. Selve aflivningen koster 705 kr og så kremering. Altså kan jeg regne ud, at han ikke har taget noget for at gøre det selvom det var på en lørdag.... og endvidere kan jeg afdrage regningerne over en periode.
Den slags dyrlæger er sjældne.... Ydermere kan man på hans hjemmeside finde både fastnet og mobilnummer, så man kan ved nødstilfælde altid på fat på ham.
Jeg vil klart anbefale ham, han er eminent til dyr og virker meget kompetent uden at skulle have mio. i konsultationsgebyrer.
« Senest Redigeret: 04 April , 2011, 12:47 Fra LisbethPilkjær »

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Verdens bedste dyrlæge...
« Svar #1 Dato: 04 April , 2011, 14:03 »
Hvor er det godt at høre at du i sådan en svær tid ikke er blevet flået.
At man kan regne med en fair og ikke mindst kompetent behandling er bare lykken. /o

Min dybeste medfølelse til dig Lisbeth over tabet af din firbenede ven. 12 år er også en flot alder. *t

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #2 Dato: 04 April , 2011, 18:18 »
Skønt med engagerede dyrlæger. Vi har heldigvis også sådan en dyreklinik. Har også hørt om én, der gratis reparerer pindsvin. Det er da herligt. Og så lige en  *t - det er skrækkeligt at skulle sige farvel for altid.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 April , 2011, 20:09 »
Det er da i sandhed en "Verdens bedste dyrlæge", du har  /o

Og så et stort, stort  *t fra mig til dig.
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 04 April , 2011, 21:01 »
Det er altid svært at sige farvel, også selv om det er det rigtige  *t

Det lyder som er rigtig god dyrlæge  /o
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 04 April , 2011, 22:19 »
Tak for jeres kram, knus og medfølelse. Og ja det gør sindsygt ondt at miste en god ven. Det har ikke været i mine kort at få børn, så mine hunde er mine børn...
Men hun gav mig 12 år fuld af gode oplevelser og selvom det er de minder der gør ondt nu, så vil de også hjælpe mig over sorgen.

Mht. dyrlægen, så er han god. Han er ikke den bedste menneskekender, men til gengæld er han dyrekender og det er jo også det vigtigste i hans job  :).
Skriver mest så positivt om ham, fordi der nogen gange har været medlemmer herinde, der har haft svært ved at finde en dyrlæge der vil tage dem alvorligt når de henvender sig ang. fjerkræ, så ved de, at der ihvertfald er en her i byen hvor intetdyr er for småt....