Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Deforme fødder og tær?  (Læst 10291 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Sv: Deforme fødder og tær?
« Svar #15 Dato: 03 April , 2011, 15:12 »
Jeg giver dig ret Mikkel, de sidste dage burde ikke kunne gøre det hvis din temperatur har ligget inden for 0,3° af normal temperaturen.
Men det er normalt forkert rugetemperatur eller Riboflavinmangel hos avldyr der er årsag til de deforme tæer ved klækning, kommer de deforme tæer først efter klækning, kan varmt sand evt. være årsagen.

thorleif

• Gæst
« Svar #16 Dato: 03 April , 2011, 15:20 »
Indavl tror jeg nog du kan se bort ifra. Jeg har aldri haft problemet med Croad Langshan, og der har det ikke vaert nemt at undgaa indavl.  
Maran?.....maaske... Jeg maa bare indroemme at de sidste krogben jeg fik var alle maraner. Men de kom ifra meget adskildte familier, saa igen, indavl, nej. Som Bjoern siger, varm sand, ikke her, dog. Men maaske er der ikke ETT svar, muligens flere? Det kunde jo vaere interressant at hoere flere erfaringer, det er jo til slige her sager et forum giver os muligheden til at finde et svar ifra en bred variant af erfaringer, ik? Kom igen folkes, fortell os jeres erfaringer!

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 03 April , 2011, 17:34 »
Jeg kan prøve at give dem lidt mælk blandet op med havre og brødstykker :)

Thorleif, det kan da godt være at det er noget særlig ved Maranerne, og det så bare er et tilfælde ved Landhønsene, nu ser jeg til næste rugning hvordan de fordeler sig :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.