Idag er de første kyllinger kommet ud, igår var alle æg hele endnu uden stjerner eller noget (hønen var af reden), og her til morgen var der to næsten tørre kyllinger, samt hul på et æg, og stjerne i en anden. Jeg er forsigtig kigget til hende her til aften, men hun ligger så jeg kun kan se den ene side, og der er i alt fald kommet to kyllinger mere, og stjerne på et æg mere.
Jeg synes jo at det er lidt sent de er kommet igang, men måske det bare er mig der har talt forkert. Hvad dag vil I mene det er i dag, når æggene kom under hønen om aftenen, lørdag d. 2. april?
Jeg har sat foder og vand klar til mor og kyllinger (skal der være andet end startfoder til dem?), hvor længe vil og må der gå før hun kommer ud med dem?
Nu har jeg jo den anden til at ruge ved siden af, som kom på sine æg 6 dage senere. Skal jeg være bekymret for at hun kan finde på at gå af reden når høne 1 kommer ud med hendes kyllinger? Jeg har flyttet høne 2 over i den anden ende af hesteboksen (6-7 meter), er det nok eller skal hun væk så hun ikke kan se når de kommer ud?
Når kyllingerne er et par dage gamle, er det meningen at kaninburet som høne 1 går i, og som kan lukkes af, skal ud i min lille kyllingegård at stå et par dage så de kan komme ud, inden de skal lukkes sammen med resten af flokken ude i hønsegården. Jeg regner med at de kan blive ved med at bo i kaninburet indtil kyllingerne er store nok til at de kan komme ind i hønsehuset (der er lidt højt op)
Er utrolig spændt på hvor mange hun har med når hun en gang letter sig fra reden. Hvad vil være et godt resultat af 10 æg?