Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ih altså - kan ikke finde hjem igen :o(  (Læst 4746 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Ih altså - kan ikke finde hjem igen :o(
« Dato: 01 April , 2011, 07:58 »
Mine små kyller ELSKER at løbe ud og ned af hønsestigen for at komme ud i gården men kan ikke finde ud af at komme "hjem igen". Finder dem hele tiden siddende udenfor i et hjørne, rystende af kulde :'(
Hvad gør jeg, andet end at samle dem op og putte dem ind under varmelampen igen?
Manse skal jo gerne kunne komme ind og ud hele dagen så at lukke lemmen kan jeg ikke gøre.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
Sv: Ih altså - kan ikke finde hjem igen :o(
« Svar #1 Dato: 01 April , 2011, 08:17 »
Kan man vænne dem til at komme når man kalder ?...evt banke lidt på foderspanden samtidig med man kalder.Det var da et forsøg værd .
Det virker på mine heste ,men det kan nok ikk helt samlignes  ???   :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #2 Dato: 01 April , 2011, 11:18 »

Du kunne jo prøve, ( Hvis det kan lade sig gøre ) med et par rimeligt brede brædder, at holde dem ude af hjørnerne, således at de ved at løbe langs brædderne, automatisk ender inde i hønsehuset...

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

• Bruger
« Svar #3 Dato: 01 April , 2011, 11:25 »
Du kunne jo prøve, ( Hvis det kan lade sig gøre ) med et par rimeligt brede brædder, at holde dem ude af hjørnerne, således at de ved at løbe langs brædderne, automatisk ender inde i hønsehuset...

M.V.H....Benny..

Hmmm, ikke tosset.... ::)
Mand og 3 børn

GKV

• Gæst
« Svar #4 Dato: 01 April , 2011, 11:34 »
Altså, hvis jeg siger kuuuumse kumse, kumse så dukker alle mine høns op for så ved de der er godbidder. Tag og væn dem til en bestemt lyd samtidig med at de fodres, det hjælper i hvert fald her, med at få samling på tropperne.

VH Gunni.

• Bruger
« Svar #5 Dato: 01 April , 2011, 11:46 »
Jeg kan såment godt samle dem, men hvis jeg ikke er i gården og samler dem op og sætter dem ind så stiller de sig i et hjørne og fryser i stedet for at gå op af stigen og ind.
Skal lige sige at de ikke er så gamle endnu, ca. 3-4 uger.
Mand og 3 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 01 April , 2011, 16:03 »
Mine kyllinger har aldrig kunnet finde ud af en hønsestige, så i stedet har vi lavet en trappe af stablede herregårdssten, så kan de nemt finde ind i huset. Men Bennys forslag lyder nu også fornuftigt. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

• Bruger
« Svar #7 Dato: 01 April , 2011, 16:10 »
Har også gået hele dagen og overvejet trappe-sten i stedet. For de kan godt finde ud af at hoppe frem og tilbage på gulvet mellem soverum og foderrum. Der er et trin som de hopper op og ned af hele tiden.
Men tror jeg venter et par dage, for jeg skal jo hente et par høns i morgen og det er godt vejr hele weekenden så jeg er i haven hele tiden, så det kan være jeg kan få lært dem det eller de begynder at lærer det ved at se de voksne gøre det.
Manse går nemlig ikke ret meget ud for han bliver indenfor og passer på de små ;D ;D
Mand og 3 børn

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #8 Dato: 02 April , 2011, 07:19 »

Problemet er oftest, at vi ser problemerne med vores egne øjne, og nok det allerværste... i vores egen målestok...

Papegøjer bider i fingre, jamen hvorfor ???? Set med Papegøjens øjne, er det IKKE en finger der kommer.... Det er en jernbanesvelle....

Og hvis en sendte en sådan, med kurs mod jeres eget hovede, ville i med garanti også gå i total forsvarsmode....

Igen med hønsestiger... Trinene for en høne, er overkommelige, men for en kylling, gigantiske.... Hullerne i stigen, er store og mægtigt farlige.... Så derfor gemmer vi os væk i et hjørne, så skal vi ikke holde øje med så mange fronter....

Deraf ideen, en fast solid væg, der fører os hen til, hvor vi skal være, og er sikre.... Også selv om vi er en lille forskræmt kylling  ;).

Og som Marianne siger, luk de faretruende huller, så kyllingerne kan overskue situationen...

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))