Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bliver man nogen sinde træt??  (Læst 1820 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Bliver man nogen sinde træt??
« Dato: 28 Juni , 2008, 22:08 »
Jeg vil bare spørge om man nogen sinde bliver træt, af at klemme næsen flad mod ruden af rugemaskinen, ved klækning af æg, for jeg bruger oseaner af tid der ude nu, det er jo bedre end tv, og sågar bedre end forum ;D ;D ;D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Bliver man nogen sinde træt??
« Svar #1 Dato: 28 Juni , 2008, 22:14 »
Pjat med dig Patricia ;D
Man bliver aldrig træt af at trykke næsen flad for at kikke  <T men det er lige så spændende at skrive på forum  <L om hvordan det går. <: <:
Håber det går godt med det du kikker på, har selv lige fået 10 små dunbolde,  <L SKØØØØØØNT  <L
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 29 Juni , 2008, 00:54 »
tjaaa jeg ser nu ikke så meget til mine æg mere,en gang om dagen tjekker jeg at maskinen køre som den skal, og sommetider glemmer jeg at de skal klække, og så sidder der pludselig en tidlig kylling mellem ægene, og så er det bare om at få klækkebakken frem og vand på maskinen, men de kommer såmænd lystigt uanset min sløsede adfærd, og de er stadig lige nuttede.  <O
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #3 Dato: 29 Juni , 2008, 11:46 »
Tror ALDRIG jeg ville glemme at nu skulle æggene klække, men jeg har heller ikke så mange jern i ilden som dig, Ina  ;D Synes det er helt ærgerligt at man først skal ruge til næste år, fik kun prøvet min nye maskine en gang.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #4 Dato: 29 Juni , 2008, 12:41 »
Synes det er helt ærgerligt at man først skal ruge til næste år, fik kun prøvet min nye maskine en gang.

Jette, der er da ikke noget i vejen for at gå igang igen nu, *ggg

Nej, det er da spændende, når de små klækker, men det er nu ligeså spændende at se dem stavre rundt i haven sammen med deres mor.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #5 Dato: 29 Juni , 2008, 12:49 »
Nå jeg er nu heller ikke færdig med at ruge, der kommer kyllinger i morgen, og igen om en uges tid, og så igen om tre uger, da jeg skal hve en bakke i maskinen i morgen, og så håber jeg på at min maran ikke svigter mig og bliver skruk i mellemtiden, så hun kan passe de sidst ankomne,,,,, Og så pakker jeg nok også sammen for i år,,,,
Der har været rift om kyllerne i år, men nu er det ved at være ferietid, og så er det slut med den store afsætning.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 29 Juni , 2008, 15:00 »
Ja, jeg har nu også, et par gange, glemt at æggene skulle klække. Men her kører maskinen også nærmest et halvt år af gangen, (nærmest) non-stop.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #7 Dato: 29 Juni , 2008, 15:19 »
Det er lige det jeg mener Danny, jeg tændte for min maskine tre uger før påske, og der er ikke slukket endnu, og så er det lidt svært at blive ved med at være lige ivrig, men jeg glæder mig da over hver eneste levende lille kylling der titter frem. <L <L <L
Venlig Hilsen INA

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #8 Dato: 29 Juni , 2008, 23:39 »
Nå ja, når man er stor rugere, kan man vel godt blive træt, men jeg har jo kun ruget 4 eller 5 hold ud. :D :D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk