Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Update #83: Video og billeder  (Læst 83947 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Jajajaja...det er bare fordi jeg ikke er sikker på om de sidste 3 billeder er reelle nok... Men har taget billede i dag, og skal nok fortsætte, men pt. kan man ikke se særlig meget i ægget, fordi kyllingen fylder omtrent det hele.

Jeg lader lige ægget ligge i maskinen indtil jeg er HELT sikker på at der ikke kommer noget ud af det...er selv lidt en "kylling" når det er så langt i forløbet...tænk nu hvis den bare var langsom...men det ved jeg godt den ikke er  Men så slår jeg de æg ud, som ikke er klækket...ja, I kan sagtens, det er ikke jer, som skal lugte til det ;D

Jamen det er jo netop helt reelt at kyllingen fylder hele æget de sidste dag, lidt mere fra den ene side end den anden, men sådan ser det jo ud, og det er da netop det man som ny ruger har brug for at vide....
Og helt ærligt jeg kunne da aldrig drømme om at slå et æg ud der ikke klækkede, fred være med den lille kylling der ikke kom til verden.  :-*
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Jeg har en aftale om lidt (lejet film, pizza og snacks med min søs ;D), men vil da lige hurtigt fortælle jer, at jeg i morges kunne se hul på flere æg, og jeg tog så rugemaskinen med i legestuen i dag, så alle dagplejebørnene kunne få en på opleveren, og dét skal jeg lige love for at de gjorde *p

Hele 5 kyllinger blev "født" derhenne, og i skrivende stund er der kommet 8 små dunbolde *h Sjovt nok alle maraner :)

Offline morAnna

• Passiv bruger
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Tanja S.B.

• Bruger
De er bare super seje de maraner /o Godt at høre!
Jeg er, hver eneste gang jeg får marankyllinger, ved at dåne over alle de dun de har på benene, selv når de kun lige er klækket *p
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Tillykke med de små Christina. Håber der kommer flere i løbet af de næste par dage.

Min Mag-Lite virkede heldigvis da jeg fik indkøbt helt friske batterier.  :D

Har derfor lyst igen i aften. 20 stk ser definitivt gode ud, 1 er jeg lidt usikker på, den kan være gået i stå for nogle dage siden. Og nr 22 er gået i stå ret tidligt i forløbet, måske dag 8-10 stykker eller så. Så det tegner til at blive en god weekend. *o *y
Mvh
Erik Andersen

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Ihh altså...hvorfor kan jeg ikke få lov at opdage glæden ved at små børn ser kyller der klækker ???

TILLYKKE MED DEM  *o *o *b <L <L <L <I <I
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
Tillykke Christina  /o    Godt der er nogen der gider bruge tid på at vise børn glæden ved at ha dyr  :)
De kan nemli lære en masse af det synes jeg .

Jean....mon ikke der er masser der kunne bruge en reserve-bedste i dagens danmark ? Jeg kunne i hvertfald godt.Især hvis hun har dyr  :)...Du må sætte en seddel op ved købmanden :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Tror bare jeg nøjes med dem jeg har, dem er der RIGELIGT arbejde i *e *g ellers kan min veninde altid komme med hendes børnebørn, men tror jeg her til sommer vil blive overrendt af områdets unger der vil se høns og vagtler.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Christina

• Passiv bruger
Tak, skal I ha' :)

Så er der lidt billeder og videoklip :)

Dag 19...har høldt vand på og fjernet skillevæggene (som Bjørn lærte mig man skulle ;D)

Kyllingerne, som lige er klækket, samt en masse som er i gang med at klække :)

Sofia og Lina, mine elskede piger, som er helt betagede af de små mirakler...de har også ventet ulidelig lang tid nu :D

Kyllingerne i deres midlertidige hjem. Her skal de bo den første uges tid, indtil jeg er sikker på at de alle er friske, spiser og drikker. Derefter kommer de ud og går i et lille legehus, som er lavet til kyllingehus:

2 små banditter:

Sofia holder en æg, som er ved at klække:

http://www.youtube.com/watch?v=Npz5nDViDZg&feature=mfu_in_order&list=UL

De første små maraner er kommet under lampen:

http://www.youtube.com/watch?v=MbVBKyWYcWE&feature=mfu_in_order&list=UL

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Update #83: Video og billeder
« Svar #84 Dato: 07 April , 2011, 14:58 »
Søde kyllinger - og unger  *p

Men hvordan gør du det med børnene - jeg synes de har været 2 og 4 i meeeget lang tid nu  ;) ;) ;)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #85 Dato: 07 April , 2011, 16:16 »
Damn, du er opmærksom, kvinde, og du har i øvrigt helt ret! :D Lina fylder 3 på søndag, og Sofia fylder 5 den 10. juni ;D

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #86 Dato: 07 April , 2011, 16:37 »
 Aha, så er de jo faktisk stadig 2 og 4 - lidt endnu  ;D
 <I Kipper med flaget på søndag for lille Lina
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #87 Dato: 07 April , 2011, 17:32 »
Skægt! Min Hugo (som lige har set dine kyllefilm) har også fødselsdag på søndag *h Han bliver 2 *p
Tillykke med Lina <I
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

smilla25

• Gæst
« Svar #88 Dato: 13 April , 2011, 12:45 »
Super god ide og fantastiske billeder! :) Nu er jeg helt sikker på hvilke af mine æg der er befrugtede og hvilke der ikke er /o
Og stort tillykke med kyllingerne <I

frida

• Gæst
« Svar #89 Dato: 24 April , 2011, 21:45 »
Hej Christina. Jeg har lige set tråden igennem igen, og det er bare super gode og lærerige billeder /o Din lygte er bare så meget bedre end min "ægte" æggelyser ???.

Jeg vil lige låne din tråd til at efterlyse billeder af æg umiddelbart inden de klækker <G Altså dag 21. Er der nogen der har mulighed for at vise sådanne billeder? Jeg har kigget på "back-yard-chickens" side med lysning, men det stopper ved dag 16 ???