Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Update #83: Video og billeder  (Læst 83931 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Ih, hvor skønt med jeres svar! *y Det er lidt omstændigt at overføre billeder, så det er også noget af grunden til at det lige kommer i portioner :D For de skal lige gøres mindre osv... :) Sætter nogle nye ind om lidt :)

@Pilegaarden: Kan ikke lige se hvilken det er i dit link, men Tina har lige købt en magen til min: http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=16193.msg146640#msg146640

@Helle: Desværre er fasen hvor de spræller løs, netop overstået for et par dage siden. Nu sidder de mere fast ;D

Offline Christina

• Passiv bruger
Dag 13:

Dag 14:

Dag 15:

Maranæggene, er så mørke, at jeg kun lige kan skimte igennem dem. De er noget tydeligere i virkeligheden, end de er på billedet her... (Maran, dag 13):

I forgårs lyste jeg alle æggene i maskinen, og fandt endnu et, hvor udviklingen var gået i stå...sikkert på dag 6 eller 7. Det så sådan ud:

Og slået ud:

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
En abort. Ufrivillig.

Christina.

Én ting er diameteren på Maglite lygten, men hvor mange batterier og i hvilken batteristørrelse?
Den du har anskaffet synes at være perfekt, så vil da gerne kopiere.  ;)
Mvh
Erik Andersen

johan10

• Gæst
Ja jeg synes også at den lyser helt utrolig godt igennem dem. Jeg bruger en lignende lygte, men den lyser ikke nær så godt igennem. Med Christinas kan man jo se fosteret inde i. Med min kan jeg kun se at den ene ende af ægget er helt mørk  :)

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
Jeg har også købt en maglite. Tror resultatet hænger meget sammen med skalfarve og hvor kraftig skal der er.

De hvide hollænder æg jeg p.t. lyser kan jeg se alt i, skostørrelse og alt. Austrolorp æggene er noget sværere. Maranægget ser jeg bare efter luftlomme og skygger.
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Christina

• Passiv bruger
Den dårlige nyhed:

Ak og ve...jeg havde lidt mistanke om at det æg jeg fulgte, var gået til, da jeg ikke synes der var så stor udvikling på billederne... I forgårs lyste jeg et af de andre, og ja, de var meget længere, og er jo allerede i dag begyndt at pippe... Så desværre må jeg stoppe billedserien... Jeg har dog tænkt mig at lave den færdig ved næste rugning, og tage billeder fra dag 10 og frem, så jeg kan gøre det færdigt :)

Den gode nyhed:

Æggene er så småt begyndt at komme med de første spæde pip her på dag 19, så nu varer det ikke længe, og jeg kan måske allerede forvente den første kylling i morgen :)

Offline Christina

• Passiv bruger
@Erik: Min Maglite bruger 3 af de store D-batterier :)

johan10

• Gæst
Ja jeg kan måske også forvente en kylling i morgen, men også kun én. Der var nemlig kun et æg ud af de 14 af mine der der var befrugtede. Ved ikke lige helt hvad der var gået galt. Tænk en gang én kylling. Det er jo helt vildt ! :D

Offline morAnna

• Passiv bruger
Den dårlige nyhed:

Ak og ve...jeg havde lidt mistanke om at det æg jeg fulgte, var gået til, da jeg ikke synes der var så stor udvikling på billederne... I forgårs lyste jeg et af de andre, og ja, de var meget længere, og er jo allerede i dag begyndt at pippe... Så desværre må jeg stoppe billedserien... Jeg har dog tænkt mig at lave den færdig ved næste rugning, og tage billeder fra dag 10 og frem, så jeg kan gøre det færdigt :)

Den gode nyhed:

Æggene er så småt begyndt at komme med de første spæde pip her på dag 19, så nu varer det ikke længe, og jeg kan måske allerede forvente den første kylling i morgen :)
juhu vi glæder os at se....
høns, ænder, hunde, katte...

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Aiiiiii du kunne da sætte billedet i af et andet æg fra dag 19, 20, 21 og kyyyyyllllee
Så mangler der jo kun 6 dage, som du kan sætte i næste gang....  ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Annette S.

• Passiv bruger
Øv - det var da ærgerligt  :(

Nå, men dejligt for dig, at der nu er pip i æggene - så må vi håbe, at de klækker i løbet af dagen, så dine dagplejebørn kan få en dejlig oplevelse (mere) med hjem  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Ej, det var ærgeligt :( Men vi glæder os til at se kyllebilleder, måske allerede imorgen /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
@Erik: Min Maglite bruger 3 af de store D-batterier :)

Bestilte i søndags. 3 C. Ankom i dag og vil ikke lyse. Jeg har prøvet at skifte til reservepæren men nej. Vil lige prøve at købe helt nye batterier i morgen, bare for at være sikker på at de gamle vi har liggende ikke er for flade. Det tror jeg dog ikke da de giver noget udslag når jeg sætter dem i batteritesteren - lidt større udslag kunne dog ønskes.

Ked af at kyllingen vi fulgte tilsyneladende var fejlprogrammeret. Jeg håber så at du får levedygtige ud af mange af de andre æg du har haft til rugning.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Og undskyld at jeg lige spammer din tråd et øjeblik, Christina.

Jeg startede min maskine 2 dage efter Christina. Med 28 Orp-æg. 6 stk blev sorteret fra ved første lysning på 10 dagen (tror jeg det var) da de var blanke.
Jeg har lige lyst igen, på 17. dag, Af de resterende 22 æg er 20 helt sikkert med i racet endnu, 1 af dem virker meget tvivlsom og 1 andet noget tvivlsomt.
Nu må vi så se om alle 20 'ikke tvivlsomme' også formår at komme ud af skallen sidst på ugen. Der kan jo godt smutte et par stykker på den konto også.
Mvh
Erik Andersen

Offline Christina

• Passiv bruger
@Erik:

Flot! Håber det går lige så godt her :) Jeg har lidt mistet overblikket :D

Ja jeg kan måske også forvente en kylling i morgen, men også kun én. Der var nemlig kun et æg ud af de 14 af mine der der var befrugtede. Ved ikke lige helt hvad der var gået galt. Tænk en gang én kylling. Det er jo helt vildt ! :D

Ej, hvor vildt at der kun var én befrugtet?  ??? Håber de klækker...ellers må du gerne låne nogle pleje-kyllinger af mig :)

Aiiiiii du kunne da sætte billedet i af et andet æg fra dag 19, 20, 21 og kyyyyyllllee
Så mangler der jo kun 6 dage, som du kan sætte i næste gang....  ::)

Jajajaja...det er bare fordi jeg ikke er sikker på om de sidste 3 billeder er reelle nok... Men har taget billede i dag, og skal nok fortsætte, men pt. kan man ikke se særlig meget i ægget, fordi kyllingen fylder omtrent det hele.

Jeg lader lige ægget ligge i maskinen indtil jeg er HELT sikker på at der ikke kommer noget ud af det...er selv lidt en "kylling" når det er så langt i forløbet...tænk nu hvis den bare var langsom...men det ved jeg godt den ikke er  Men så slår jeg de æg ud, som ikke er klækket...ja, I kan sagtens, det er ikke jer, som skal lugte til det ;D