Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kærlige og tamme kyllinger.  (Læst 3492 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Kærlige og tamme kyllinger.
« Dato: 26 Juni , 2008, 21:16 »
Vil bare lige fortælle jer at mine blomsterkyllinger er nogle af de mest kærlige og tillidsfulde kyllingerjeg endnu har haft. ;)
 Om det ligger til denrace ved jeg ikke. Måske nogen kan fortælle mig det? Og De går ved skrukhøne, hvilket jo efter hvad der siges skulle gøre dem mindre tamme. ingen regel uden undtagelse eller  ???
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Kærlige og tamme kyllinger.
« Svar #1 Dato: 26 Juni , 2008, 21:51 »
Jeg har også blomster kyllinger, men tamme synes jeg nu ikke de er, de ved når jeg kommer med en hvid skål så er der guf, og så skal de nok være der, jeg prøver ellers om jeg kan gøre dem tamme, men de er lidt flyvsk, jeg ved ikke om de har haft en skruk hønemor, men jeg tror det ikke.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #2 Dato: 26 Juni , 2008, 23:16 »
Håber at få fotohjælp til at få et billede at vise her i weekenden!
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 Juni , 2008, 00:33 »
Hej Egon
Jeg har været inde og kikke på dine foto. Jeg må sige at de er fantastisk søde som små kyllinge, meget buttede og søde. Jeg glæder mig til at se de næste foto du lægger ind.

Hilsen Maja

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #4 Dato: 27 Juni , 2008, 08:42 »
@Egon
Jeg glæder mig til at se dine billeder, og jeg vil da også ønske at mine bliver tamme, men der er måske for mange  ;D
Hilsen

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #5 Dato: 27 Juni , 2008, 09:13 »
De kan blive ret så tamme, nogle af mine er også helt tamme, og kommer gerne op på armen for at spise godbidder.
Væn dem til at spise godbidder, f.eks. melorme eller majs eller lignende af hånden, så kommer det i løbet af ganske få dage.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #6 Dato: 27 Juni , 2008, 11:11 »
@Børge
Jeg kommer hver morgen med lidt brød til dem, hen på eftermiddagen kommer jeg med en anden slags guf, og de kommer da godt nok løbende hen til mig men jeg kan ikke røre dem. Idag ja der har de fået en ordentlig pilegren ind som de kan hygge med, men jeg skal jo nok være lidt mere tålmodig, men jeg tror nu at de bliver lettere tamme når de har gået med en skruk  ;D
Hilsen

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #7 Dato: 27 Juni , 2008, 12:45 »
@ Berit
Jeg har nu en anden erfaring, jeg synes mine høner passer på at kyllerne ikke kommer for meget i kontakt, men de kyllinger uden skruk kommer susende uden at overveje om det er farlidt bare det kan spises. ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #8 Dato: 27 Juni , 2008, 15:58 »
Jeg har samme erfaring som Ina, mine maskinudruget er mere tamme end skrukudruget
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #9 Dato: 27 Juni , 2008, 16:04 »
Har også samme mening, de der er uden skruk kommer hurtigere frem.
Samtidigt er der også en stor fordel i, hvis de skal være tamme, at der ikke er for mange, der kan nemt være nogle få, som pisker en stemning op.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #10 Dato: 27 Juni , 2008, 19:23 »
Jamen så må det være fordi jeg har haft for mange, det vil jeg heller ikke fremover, da jeg nu har fundet de høns jeg gerne vil have  ;D
Hilsen

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 27 Juni , 2008, 22:50 »
Vil bare lige fortælle jer at mine blomsterkyllinger er nogle af de mest kærlige og tillidsfulde kyllingerjeg endnu har haft. ;)
 Om det ligger til denrace ved jeg ikke. Måske nogen kan fortælle mig det? Og De går ved skrukhøne, hvilket jo efter hvad der siges skulle gøre dem mindre tamme. ingen regel uden undtagelse eller  ???

Nu ved jeg ikke hvor mange forskellige racer du har haft... Men hvis man sammenligner med kyllinger af landhøns eller nogen af de andre lette, slanke og (lidt) flyvske racer så virker de fleste kyllinger nok tamme.
Blomster kyllinger kan blive meget tamme med lidt arbejde. Men jeg har nu egentlig indtryk af at bla. orpington, faverolles og silkehøns er lettere at gøre tamme end eksempelvis blomsterkyllinger.

Men det er da super at du er glad for de kære små blomster kyllinger som nu også er en god og flot race  ;)

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #12 Dato: 27 Juni , 2008, 23:16 »
Ja Danny,og de stammer jo fra dig. Hvornår kan man se om der er nogle der udvikler top? de er 6 uger nu, og viser ikke tegn på det!  :) (heldigvis) ps. har tidligere haft dværg sussex og dværgwelsumere
« Senest Redigeret: 27 Juni , 2008, 23:18 Fra Egon »

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #13 Dato: 28 Juni , 2008, 08:17 »
Egon hvis du mangler en hane har jeg et par stykker i overskud  ;D
Hilsen

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 28 Juni , 2008, 12:57 »
Ja Danny,og de stammer jo fra dig. Hvornår kan man se om der er nogle der udvikler top? de er 6 uger nu, og viser ikke tegn på det!  :) (heldigvis) ps. har tidligere haft dværg sussex og dværgwelsumere

Hvis der ikke er nogen med top på nuværende tidspunkt så får de det heller ikke. De få jeg har haft med top, kan man allerede ane lidt når de er få dage gamle. Når de så begynder få fjer bliver det endnu tydeligere.
Så hvis du ikke vil have nogen med top så kan du jo sagtens glæde dig ;)

Danny
Himlen bør altid være blå!