Med fare for at blive smidt ud af mit kære forum, må jeg lige have luft!
Jeg kunne ikke holde mine høns ud!
Pludselig lå det mig meget tæt for at komme af med alle høns. Rage hønsehusene ned, så græs, glemme alt om høns, æg, kyllinger, galende haner i villakvarteret osv. Forære hele lort... væk i den blå avis. UD!

Jeg var meget stolt, glad for (og lettere pralende) mine hvid-blå Brahma'er. Ovenikøbet lykkedes det mig så for nyligt at udvide med gul-sort col. Brahma.
Så blev de syge. Meget syge. Jeg har aldrig haft syge høns før. Men jeg halsede rundt for at finde medicin, plads indendørs, omrokeringer udendørs osv. Min nyeste høne døde alligevel. Alle de andre blev syge på skift (trods seperate hønsegårde). Luftvejsorm / gabesyge, Diarré, forkølelse.
Det var sjask og regn. Den ene hønsegård brast sammen og er en stor mudderpøl uden nogen solskin i løbet af dagen. Men jeg har villahave, dvs ingen mulighed for at flytte flokken. ØV!
Haven er en sort pløremark, da der blev lagt jordvarme ned, og der er endnu ikke skyggen af græs. Så hønsene er isoleret i hønsegårdene til min store fortrydelse og med dårlig samvittighed.
Samtidig blev jeg syg af voldsom lungebetændelse, men måtte jo stadig tage mig fuldtids af medicinering og pasning af høns.

Og på samme tidspunkt må jeg køre sag mod Egedal Kommune, som pludselig synes at mine to handicappede børn er raske og skal klare sig selv hele dagen. Derfor ophører al tabt arbejdsfortjeneste til mig, og vi må måske flytte fra hus og hjem.

Er der noget at sige til at hønsene pludselig er i vejen?