Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kender I det? Træt af høns!  (Læst 1653 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ingrid

• Passiv bruger
Kender I det? Træt af høns!
« Dato: 17 Marts , 2011, 16:14 »
Med fare for at blive smidt ud af mit kære forum, må jeg lige have luft!

Jeg kunne ikke holde mine høns ud!
Pludselig lå det mig meget tæt for at komme af med alle høns. Rage hønsehusene ned, så græs, glemme alt om høns, æg, kyllinger, galende haner i villakvarteret osv. Forære hele lort... væk i den blå avis. UD! /1

Jeg var meget stolt, glad for (og lettere pralende) mine hvid-blå Brahma'er. Ovenikøbet lykkedes det mig så for nyligt at udvide med gul-sort col. Brahma.

Så blev de syge. Meget syge. Jeg har aldrig haft syge høns før. Men jeg halsede rundt for at finde medicin, plads indendørs, omrokeringer udendørs osv. Min nyeste høne døde alligevel. Alle de andre blev syge på skift (trods seperate hønsegårde). Luftvejsorm / gabesyge, Diarré, forkølelse.
Det var sjask og regn. Den ene hønsegård brast sammen og er en stor mudderpøl uden nogen solskin i løbet af dagen. Men jeg har villahave, dvs ingen mulighed for at flytte flokken. ØV!

Haven er en sort pløremark, da der blev lagt jordvarme ned, og der er endnu ikke skyggen af græs. Så hønsene er isoleret i hønsegårdene til min store fortrydelse og med dårlig samvittighed.

Samtidig blev jeg syg af voldsom lungebetændelse, men måtte jo stadig tage mig fuldtids af medicinering og pasning af høns. /3

Og på samme tidspunkt må jeg køre sag mod Egedal Kommune, som pludselig synes at mine to handicappede børn er raske og skal klare sig selv hele dagen. Derfor ophører al tabt arbejdsfortjeneste til mig, og vi må måske flytte fra hus og hjem.
 /f

Er der noget at sige til at hønsene pludselig er i vejen?
« Senest Redigeret: 17 Marts , 2011, 16:18 Fra Ingrid »
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Kender I det? Træt af høns!
« Svar #1 Dato: 17 Marts , 2011, 16:22 »
Ingrid din pokkers stakkel :(

Jo det forstår jeg dælme godt, men hey, vi er ovre det værste vejrmæssigt og heldigvis for det. Nu må det gå fremad, vi skal have noget forår. Det bedste jeg kan foreslå er at du sætter dig ud i hønsegården med en kop kaffe og nyder gokkerne.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline sette

• Bruger
« Svar #2 Dato: 17 Marts , 2011, 16:40 »
 *l dette kram er vist et fortjent et hold ud og kæmp ,det kan kun blive bedre med tiden *t
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #3 Dato: 17 Marts , 2011, 16:49 »
Ingrid, du bliver skam ikke smidt ud... Tværtimod. Og jeg håber at både hønsene og kommunen retter sig!
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 17 Marts , 2011, 17:19 »
Åhh Ingrid - du trænger til alle de  *t *t du kan få.

Nogle gange oplever vi, at livet bliver lidt mere end svært og sygdom oveni giver ikke ligefrem overskud og kræfter til at kæmpe og stå imod - men netop kræfterne har du flere gange vist, at du har. Kæmp...og brug så vores allesammens Forum til at få luft, du er så elsket her. Du vil altid kunne finde en af os..ikke blot til at lytte, men også give en hjælpende hånd, hvis du skulle have brug derfor.

Jeg synes også, at du skal prøve at glæde dig over hønsene, men jeg ved også, at at kan være svært, når flokken pludselig bliver ramt, og man næsten står magtesløs over for problemet, og så oveni alt det andet som ramler ned over en samtidig. Er det helt umuligt for dig at finde overskuddet til dyrene ...måske bare for en periode...så kan du helt sikkert finde en midlertidig plejehønsegård her også.

Fat mod min pige  *b *b
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Susanne

• Gæst
« Svar #5 Dato: 17 Marts , 2011, 17:25 »
Hold da op, hvor er det nemt at sætte sig ind i dine overvejelser!

For at have glæde af dyrehold, skal man have et vist overskud. Og er overskuddet af forskellige grunde ikke til stede, må man indrette sig, så man kan overkomme tilværelsen alligevel.

Og betyder det, at hønsene må ud, må hønsene ud! Det er trods alt bare høns - og intet at regne i forhold til vores børns helbred og vores eksistensgrundlag.

Og måske er det netop den lettelse, der skal til, for at de resterende kræfter rækker  /o

Held og lykke med det hele! Især med børnene og jeres økonomiske problemstilling!

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 17 Marts , 2011, 17:35 »
Kære Ingrid

Jeg tror ingen her har lyst til at smide dig ud, tværtimod er det rørende at læse hvordan du kæmper med både det ene og det andet - og at du tør fortælle om det. Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke med det hele. Glæd dig over at foråret er på vej, og at det i det mindste burde hjælpe lidt på mudderpølen og hønsenes helbred.

Mange  *b til dig!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 17 Marts , 2011, 19:10 »
 *t *t *t
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #8 Dato: 17 Marts , 2011, 19:14 »
Hvis ikke man skulle kunne læsse af her hvor skulle man så kunne gøre det..... ;)
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #9 Dato: 17 Marts , 2011, 19:19 »
 *t

Jeg kan da sagtens forstå, hvis det ikke lige er høns du har overskud til i disse dage - hold op du er hårdt ramt  *t
Mon ikke vi kan finde plejefamilier (til hønsene altså  ;)) her på Forum, hvis det skulle blive nødvendigt, indtil du er på toppen igen?

Men du bliver altså ikke smidt ud - højst krammet i småstykker
 *b
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 17 Marts , 2011, 20:10 »
Min yngste søn har også et handicap. Han er nu 23 mdr og jeg har på den tid lært, at der skal overordentlig brede skuldre til at kæmpe for vores lovmæssige rettigheder. Det virker som om dem som arbejder med disse love og paragraffer har hukommelse som en hulsi, de har i hvert fald svært ved at oplyse hvad du har ret til. Find selv ud af det og hold fast i dine rettigheder selvom de siger nej!

Kender du Kavaleriet? Det er private socialrådgivere som hjælper dig til at få det bedste ud af din situation. De har gratis rådgivning om mandagen. Se mere på www.kavaleriet.dk.

Iflg handicapkonventionen tilsigtes bl.a. at handicappede sidestilles med ikke handicappede, så de har samme muligheder.

Hvis kommunen har fundet midlet således at dine børn ikke længere har handicaps syntes jeg de skal skrive en doktor afhandling om det, for det er jo fantastik som folk kan helbredes i takt med at kommune kasserne tømmes :o

og alt dette skriver jeg uden at kende din sag, men blot at mine 23 mdrs erfaring på området. Om kommunen har ret i din sag ved jeg intet om, men jeg kan høre din fortvivlelse og den kender jeg.

Held og lykke.  
Jeg har lige ændret linket, så det virker /Marianne - administrator
« Senest Redigeret: 18 Marts , 2011, 16:22 Fra Marianne Vedel »
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #11 Dato: 17 Marts , 2011, 20:12 »
*t

Jeg kan da sagtens forstå, hvis det ikke lige er høns du har overskud til i disse dage - hold op du er hårdt ramt  *t
Mon ikke vi kan finde plejefamilier (til hønsene altså  ;)) her på Forum, hvis det skulle blive nødvendigt, indtil du er på toppen igen?

Men du bliver altså ikke smidt ud - højst krammet i småstykker
 *b

Jeg kan da godt tage nogen stykker hvis det ville hjælpe til du har mere overskud....
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 18 Marts , 2011, 11:27 »
Hov - der fik jeg da vist lige læsset alle mine problemer af på jer. - og så under hyggesnak!  *r

Ja, jeg/vi trænger vist til en god gang forår (fik 3 cm sne i nat).

Nu har jeg lige fået mig en "snak" med hønsene. De er meget forstående, - når bare jeg har masser af hønseguf med. :) Så foreløbig klarer de sig med de ressourcer og den plads, der er til rådighed. Iøvrigt er sne og hvid-blå høns en meget smuk kombination.

Imens sidder jeg og har skrivebordet fyldt ud med socialloven, retssikkerhedsloven, bekendtgørelser, vejledninger og kommunens nye forfærdelige "kvalitets"standarder. Individuel sagsbehandling og vurdering er skiftet ud med pointkasser og scoresystemer.
Jeg har nu skrevet til borgmester, byråd, lokalavis osv. Ikke kun for min skyld, - men fordi kommunens nye pointsystem er til skade for børn med nedsatte evner (og til glæde for kommunens pengekasse). Og lignende sker for tiden i alle landets kommuner, - ved jeg gennem diverse soc.rådgivere på almindelige og psykiatriske børneafdelinger.
Riget fattes penge og noget må naturligvis spares væk. Men at stille børns sundhed, muligheder og udvikling tilbage i besparelsens navn, er svært at fatte.

Ups - der kunne jeg ikke lige tie igen. "Hvad hjertet er fuld af, løber munden....."

Tak for skulderklap og pæne ord. Det varmer og glæder. <I
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #13 Dato: 18 Marts , 2011, 12:10 »
Jamen jeg forstår dig til fulde. Skulderklap fordi du tager kampen op. Jeg er selv en af de lærere der er blevet sparet væk her hvor vi skal have "verdens bedste folkeskole". Se det forstår jeg jo så heller ikke lige logikken i. Bedre skole med færre lærere og færre penge. Jow, jow. Borgerlig politik i en nøddeskal!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #14 Dato: 18 Marts , 2011, 12:11 »
Åh Ingrid STORT kram til dig!
Jeg kan sagtens forstå du føler det hele bare æder dig op!
Jeg er selv blevet fyret , pga af nedskæringer inden for det socialpsykiatriske område...

Og jeg har også en datter med et lettere fysisk handicap, dette handicap gør at hun intet ville få ud af undervisningen som den er i folkeskolen, skønt hun er kvikkere end kvik, det hjælper bare ikke så meget når man ikke kan høre ;)

Jeg har så valget imellem at lade hende gå i folkeskole, hvor hun ikke vil få det optimale ud af undervisningen, eller lade hende gå i specialklasse, hvor undervisningen ikke svarer til hendes potentiale... Jeg har så valgt istedet at sende hende i privatskole, ja, det koster, men det er penge jeg SKAL have, som investering i mit barn :)

Min datter er ikke handicappet "nok" til at jeg kan få tabt arbejdsfortjeneste når vi skal på Bispebjerg som varetager hendes kontrol og behandlinger, det er så ok, har haft brugt afspadsering osv, men nu hvor jeg er arbejdssøgende skal jeg jo reelt melde mig syg, eller ihvertfald "ikke til rådighed" de dage hun skal derind...

Det er et tungt system at danse med, og jeg lå selv i kamp 2 år før jeg fik en diagnose på at min datter har medfødt høretab... Indtil der var der sat ind med talepædagoger osv, men ingen ville høre på at jeg mente det var hørelsen der haltede, vi var på vej ud i hun skulle scannes for hjerneskader...

Men nøj, det kræver stædighed og helst en jura-indsigt der er de færreste forundt at have børn der falder uden for normen!
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand