Wanda.
Jeg kan kun sige en ting - prøv for Jeres egen skyld at shoppe lidt rundt mellem forskellige banker/sparekasser. Det må kunne lade sig gøre.
Du skal selvfølge ud og se herligheden (på billederne ser det umiddelbart godt ud) med en der har lidt forstand på bygninger. Kan se det har energimærke 'F' - ved ikke lige hvad det nøjagtigt dækker over men 'A' er normalt bedst. Men det skal man ikke nødvendigvis lade sig skræmme af. Da vi købte stedet her var ekspertens (ham der havde udfærdiget energirapporten) estimat at det ville koste 35.000 kr/år at varme boligen op (1997). Energipriserne er vel steget 100 % i mellemtiden og selv med den vinter vi havde i 2010 (lang vinter først på året og kold vinter sidst på året) er vi ikke nået over 20.000 kr/år. Såå deet.
En anden lille ting du skal være opmærksom på. Du handler ikke i et supermarked, så prisskiltet skal du ikke tage dig så meget af. Ejendommen har været til salg i 154 dage, så knapt et halvt år. Jeg kender ikke baggrunden for salget, så det kan vi ikke umiddelbart (mis)bruge

til noget. Men, jeg ville nok starte med et bud på 500.000 kr for en hurtig handel, dvs næsten øjeblikkelig overtagelse (under forudsætning af at du får et pengeinstitut med).
Jeg har for ca 6 måneder siden prøvet noget tilsvarende. Vores yngste datter var begyndt at læse på universitetet i Kbh, og at skulle køre frem og til med de skemaer de har, var stort set umuligt. At leje sig ind i Kbh er ikke let (hvis man ikke har været skrevet op til lejemål i mindst 20 år) og derfor heller ikke billigt. Løsningen blev at mor og far købte en ejerlejlighed og lejede den ud til datteren (så det sådan nogenlunde går lige op for os forældre).
Lejligheden var fra et dødsbo og udbudt til 1.050.000 kr. Efter at have set lejligheden, som vi fandt var i orden, bød vi 900.000 kr for overtagelse 14 dage senere (vel vidende at det ville sælger have svært ved at få alting på plads til på så kort tid). Vi fik lejligheden til den budte pris, dog 4 uger senere, som vi egentlig havde ventet.
Så se at komme i omdrejninger. Der er ingen tid at spilde.