Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: invisteringsprojekt!  (Læst 1854 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
invisteringsprojekt!
« Dato: 14 Marts , 2011, 21:32 »
Er der ikke nogen herinde der ligger inde med 645.000 de mangler at bruge til noget fornuftigt, så har jeg en god ide....

køb dette hus.... og lej det ud til mig bare ind til jeg er gældfri om 5 år, så køber jeg det gerne  :D  Forum hjælper jo altid....ik :D :D

http://www.edc.dk/Sag/?cid=s43m06c51v72id66&pid=60901003
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
Sv: invisteringsprojekt!
« Svar #1 Dato: 14 Marts , 2011, 21:34 »
bare send en PM så skal jeg nok svare tilbage hurtigts muligt ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 14 Marts , 2011, 21:36 »
Der er ihvertfald muligheder i huset og omgivelserne. /o

Havde jeg pengene ville jeg godt gøre det for dig og din dejlige yazmin. :-*

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Marts , 2011, 21:37 »
Du er bare så dejligt Lene :) Og ja det er et skønt hus...har kørt forbi 8 gange i weekenden... det er perfekt :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 14 Marts , 2011, 21:45 »
Ja de s..... penge - eller mangel på samme, sætter en bremse for mange ting.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Marts , 2011, 21:53 »
Æv med den gamle gæld. det er et perfekt hus til jer to. Håber du arver en ukendt onkel.
Det er vildt at Maugstrup har en Ringgade respekt til Maugstrup  fra Århus.
Venlig hilsen
Eva

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #6 Dato: 14 Marts , 2011, 21:57 »
Det er godt nok billigt. Lidt hvid maling på alt det træværk, og så er det helt super. Kan du slet ikke få en ordning med banken???
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 14 Marts , 2011, 22:05 »
Wanda.

Måske du døjer med gammel gæld, men du må ned i banken og tale godt for din syge moster. Og hjælper det ikke så prøv lige at tale med en bank eller to mere.

Hvis du kigger på finansieringen, og prøver at klikke dig frem til Afdragsfrit rentetilpasningslån så vil du se at ydelserne er væsentligt mindre end hvad jeg tidligere har set dig skrive om max husleje du kan betale. Nu ved jeg godt at der tales om risiko for renteforhøjelser ved de næste runder af obligationsudstedelser/lånefornyelser, men der er sgu stadig et godt stykke op fra nuværende renteniveau til hvad du er villig/i stand til at betale i leje. Der er selvfølgelig nogle omkostninger der kommer til i forbindelse med at eje, feks skatter, meen jeg tror stadig du ville sidde billigere i en ejerbolig som denne.

På med handsken og ind og udfordre et par banker/sparekasser.
Mvh
Erik Andersen

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 14 Marts , 2011, 22:13 »
Æv med den gamle gæld. det er et perfekt hus til jer to. Håber du arver en ukendt onkel.
Det er vildt at Maugstrup har en Ringgade respekt til Maugstrup  fra Århus.

Ja det er vildt... faktisk er den del i to Ringgaden den der går forbi kroen og så en der går på tværs :D

Erik: Banker vil have a man skal have et rådighedsbeløb der hedder 7000 kr md når man er en familie som min. Det har jeg også..... hvis jeg ikke havde gælden... :(  Men jeg har brugt de samme argumenter som du lige har nævnt... jeg har i 4 år levet som en på overførselsindkomst, til trods for at jeg har fuldtidsarbejde.  Jeg har også tænkt det med afdragsfrihed... så kunne jeg jo endnu hurtigere komme af med gælden.,... for jeg har ikke brug for mere til min rådighed.... det får man jo bare luksusvaner af ;)

Men ja det er billigt og med en far der er maler, så skulle de trævægge snart få en anden farve ;)
JEg er så forelsket.,....
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 14 Marts , 2011, 22:27 »
skift bank så... det gjorde vi for nogle år siden. Da ville de også have at man havde 6-7.000 til rådighed, men med su og 1 løn kan det ikke gå... ifølge dem havde vi råd til hus til 450.000 (en ruine vel)
Så skiftede vi til lokal bank med ben på jorden og pludselig kunne man købe hus man vil have, uden at det var en faldfærdig hytte(det koster at renovere)
« Senest Redigeret: 14 Marts , 2011, 22:31 Fra morAnna »
høns, ænder, hunde, katte...

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 14 Marts , 2011, 22:38 »
Wanda.

Jeg kan kun sige en ting - prøv for Jeres egen skyld at shoppe lidt rundt mellem forskellige banker/sparekasser. Det må kunne lade sig gøre.

Du skal selvfølge ud og se herligheden (på billederne ser det umiddelbart godt ud) med en der har lidt forstand på bygninger. Kan se det har energimærke 'F' - ved ikke lige hvad det nøjagtigt dækker over men 'A' er normalt bedst. Men det skal man ikke nødvendigvis lade sig skræmme af. Da vi købte stedet her var ekspertens (ham der havde udfærdiget energirapporten) estimat at det ville koste 35.000 kr/år at varme boligen op (1997). Energipriserne er vel steget 100 % i mellemtiden og selv med den vinter vi havde i 2010 (lang vinter først på året og kold vinter sidst på året) er vi ikke nået over 20.000 kr/år. Såå deet.

En anden lille ting du skal være opmærksom på. Du handler ikke i et supermarked, så prisskiltet skal du ikke tage dig så meget af. Ejendommen har været til salg i 154 dage, så knapt et halvt år. Jeg kender ikke baggrunden for salget, så det kan vi ikke umiddelbart (mis)bruge ;) til noget. Men, jeg ville nok starte med et bud på 500.000 kr for en hurtig handel, dvs næsten øjeblikkelig overtagelse (under forudsætning af at du får et pengeinstitut med).

Jeg har for ca 6 måneder siden prøvet noget tilsvarende. Vores yngste datter var begyndt at læse på universitetet i Kbh, og at skulle køre frem og til med de skemaer de har, var stort set umuligt. At leje sig ind i Kbh er ikke let (hvis man ikke har været skrevet op til lejemål i mindst 20 år) og derfor heller ikke billigt. Løsningen blev at mor og far købte en ejerlejlighed og lejede den ud til datteren (så det sådan nogenlunde går lige op for os forældre).

Lejligheden var fra et dødsbo og udbudt til 1.050.000 kr. Efter at have set lejligheden, som vi fandt var i orden, bød vi 900.000 kr for overtagelse 14 dage senere (vel vidende at det ville sælger have svært ved at få alting på plads til på så kort tid). Vi fik lejligheden til den budte pris, dog 4 uger senere, som vi egentlig havde ventet.

Så se at komme i omdrejninger. Der er ingen tid at spilde.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline KEW

• Bruger
« Svar #11 Dato: 14 Marts , 2011, 22:45 »
Ny bank!
Lav et budget hvor du redegør for din økonomi og evt få lagt de 5årige klat gæld oven i huslånet som er til en væsentlig anden rente hvis det kan lade sig gøre.
650k i mursten som sikkerhed burde kunne lånes
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 14 Marts , 2011, 22:47 »
Nu er bankerne ikke helt så sultne som for et par år siden, men kan man få sparket prisen lidt ned, er der måske alligevel rum til at få den gamle gæld med ind under det nye lån.

Det bør også prøves. Helt sikkert.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #13 Dato: 14 Marts , 2011, 22:58 »
Ååh, jeg håber du kan finde en bank "der vil have dig" (og låne dig penge), så det kan lykkes for jer! *k
Det kunne blive rigtig godt /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

thorleif

• Gæst
« Svar #14 Dato: 14 Marts , 2011, 23:41 »
Denne ejendom i Haderslev koster under 400.000, der er nesten 2.000m2 have/jord.
se paa http://maps.google.com/ , skriv ind Knokbjerg 26, 6100 Haderslev, gaa til "streetview". Den ser ud som rigtig god verdi for pengerne, samt godt egnet til hoensehold?