Jeg er slet slet ikke forbavset... Jeg har for nogle år siden boet i Vietnam pga. studie af nationalisme i Vietnam. (Jeg ved godt der i artiklen er tale om Kina, men landene ligner meget hinanden på nogle punkter). Det var meget interessant, og budisme er den tro der er mest udbredt i Vietnam. Jeg troede først at mange af de ting de tror og gør grundede i budismen, men måtte erkende at det næppe hang sådan sammen. Igennem mange af mine interviews stod det klart, at vietnamesere er meget "alternative", helt som de i denne artikel skriver at æggene stopper feber og hjælper med koncentrationsevnen, hvis man føler sig sløv eller søvnig. Og de tror virkelig på det.... F.eks. spurgte en lokal kvinde mig om jeg havde lyst til at smage kylling - jo gerne, det var jo middag alligvel. Jo tak, kylling og kylling, det var nu så meget sagt. Det var et 20 dage gammelt rugeæg som var hårdkogt, og hvor længe det har lagt i de gryder hun gik rundt med aner jeg ikke , og husk lige -i ca. 40 graders varme

Eventyr eller ej, jeg skulle prøve det, så pillede med blævrende hænder den skide æggeskal af i en fart, naturligvis i håbet om at fuldføre og så ikke noget med at nærstudere, men bare i munden... Jo det knaser godt nok - og ned kom den, men gør det aldrig mere. Det skulle være rigtig rigtig godt for kvinders hukommelse - ved ikke rigtig, synes jævnligt jeg glemmer (trods alle anstrengelser dernede).
Så hvorfor ikke også koge æg i tis? Eller skyde en abe og skære hænderne af, putte hænderne ned i 80% sprit, og så lagre i nogle måneder - Så skulle alle mænd være 100% på at kunne gøre en kvinde gravid efter et glas af denne herlige drik... Velbekomme