Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sygdom  (Læst 1932 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline straszek

• Passiv bruger
Sygdom
« Dato: 13 Marts , 2011, 14:49 »
Hej,

Jeg tror jeg har et problem med mine ny indkøbte sussex høns. Hanen og en af hønerne har virket meget "slappe", og ved et nærmere eftersyn kan jeg se at de næste ikke kan åbne øjene, og at der kravler små gulige lus/mider rundt ved øjnene. De har også diarre.

De resterende høns har det fint.

Er der nogen der har et bud på hvad det kan være, er der noget at gøre, eller er det "af med hovedet"

pylle pylle

• Gæst
Sv: Sygdom
« Svar #1 Dato: 13 Marts , 2011, 15:00 »
jeg håber du har isoleret dem fra evt. andre høns på matriklen. Derudover ville jeg da give dem en chance. Jeg ville give dem en omgang chock spray, og gå igang med at give dem hønseguf. Og så ellers lidt TLC.. så tror jeg da umiddelbart de nok skal blive friske.. huske at vaske deres vandbeholder grundigt med sæbe og varmt vand ved hvert skift.. skift vandet ofte her den første uges tid.. lidt stort arbejde.. men der er altså godt for hygiejnen.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Sygdom
« Svar #2 Dato: 13 Marts , 2011, 16:37 »
Velkommen på forum, Søren :D
Sikke noget ØV med dine høns /d
Jeg ville som Tine skriver give dem en chance, du skal nok også holde godt øje med de andre, for de kan nemt have utøj også. Giv dem et pust ved kloakken og under vingerne også.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk