Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hønseplageri  (Læst 1310 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jenslyn

• Passiv bruger
  • tullemor med silkekylling.
hønseplageri
« Dato: 12 Marts , 2011, 19:14 »
kære venner i DFF.
jeg har i dag besøgt nogle venners venner
 til min rædsel opdagede jeg at naboen holdt høns , men dog under meget kummerlige forhold, uden adgang til vand og den mest forfærdelige hønsegård, jeg nogensinde har set. >:(
hvad gør jeg nu ???.
dem jeg besøgte har forgæves forsøgt at stoppe det svineri. men dog uden held.

der ligge en død høne i hønsegården som de andre høns æder/hakker af.
0,2 isa og 0,2 tværstrib skovhøns  0,2 sort skovhøns 0,1 shiba .silke 15 år og joakim 13 år

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: hønseplageri
« Svar #1 Dato: 12 Marts , 2011, 19:16 »
Kan man ikke politianmelde for dyremishandling?
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #2 Dato: 12 Marts , 2011, 19:20 »
Kunne det tænkes at gården er vokset dem over hovedet, så prøv at tilbyde dem hjælp til at få styr på gården igen. Hvis ikke de vil modtage hjælp så spørg om du ikke kan overtage hønsene, evt. bare midlertidigt til du har fundet anden ejer til dem.
Hvis intet af disse tilbud falder i god jord, så ville jeg melde dem til dyrenes beskyttelse og jeg ville fortælle dem at hvis ikke de modtager hjælpen vil du melde dem.
Men gøre det på en måde så de ikke føler at det er tvunget. For jeg tror ikke på at noget menneske gør dette med vilje men p.g.a. udefra kommende begivendeheder, det være sig sygdom, dårlig økonomi eller andet....
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 Marts , 2011, 19:21 »
Det lyder da godt nok skidt!! /d
Jeg ville også ringe til politiet....dog tvivler jeg på at de vil handle på det!!
Det er jo "bare" høns, men man kan jo blive glædelig overrasket!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Psycho

• Passiv bruger
  • Dorking Høne f. 2010
« Svar #4 Dato: 12 Marts , 2011, 19:34 »
Jeg synes også du skal tale med dem først, og se hvis du kan hjælpe.
Hvis de ikke vil det, synes jeg kun det er en udvej - politi anmeldelse.
Dyremishandling er aldrig acceptabelt!

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 12 Marts , 2011, 19:59 »
Uhyggeligt  :'(

Jeg ville ringe til Dyrenes Beskyttelse. De kan fortælle dig, hvad du kan gøre...eller måske vil de gøre noget selv. Jeg tror IKKE på den med politiet..desværre
« Senest Redigeret: 12 Marts , 2011, 20:05 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 12 Marts , 2011, 20:01 »
Og det er desværre sådan nogen, som ødelægger det for alle os andre og stiller fjerkræ hold i et dårligt lys. /d /d
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 12 Marts , 2011, 21:02 »
Er enig med Helle, du skal ringe til Dyrenes Beskyttelse og lade dem foretage sig videre. Politiet gør intet i sådanne sager.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #8 Dato: 12 Marts , 2011, 23:06 »
- og så er det en rigtig god idé at det er dig, som besøgende hos naboen, der anmelder hønseplageriet. Det er meget svært at melde sin nabo da det jo giver komplikationer i forholdet i generationer :(. Du har vel fundet kontaktnumrene til kredsformændene på deres hjemmeside? Jeg har flere gange haft fat i dem (og deres internater) og er altid blevet behandlet pænt og seriøst.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline jenslyn

• Passiv bruger
  • tullemor med silkekylling.
« Svar #9 Dato: 12 Marts , 2011, 23:21 »
Hej alle sammen
tak for de gode råd
jeg tro, jeg kontakter  Dyrenes Beskyttelse i  mandagmorgen, så må de hjælpe mig .
jeg troede det var løgn det jeg så, men nu skal der ske  noget.

tak for hjælp

0,2 isa og 0,2 tværstrib skovhøns  0,2 sort skovhøns 0,1 shiba .silke 15 år og joakim 13 år

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 12 Marts , 2011, 23:35 »
Hej Jens.

Nu ved jeg jo ikke lige hvor dine venners venner bor, men hvis det er i nabolaget af hvor du selv bor er her kontakt detaljer til de lokale kredsformænd.

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/kredsform%C3%A6nd/3

Den pågældende kontakt tager sikkert også telefonen på en søndag.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #11 Dato: 13 Marts , 2011, 08:35 »
Sådan noget skal stoppes...

Jens, en anden mulighed er at du kunne tage kontakt til dem og spørge om ikke du skulle hjælpe dem af med hønsene, for det lyder som om de ikke kan klare det. Det er svært at forestille sig nogen være ligeglade med en død høne der ligger i hønsegården og ikke give dem vand. Der må temmelig sikkert være noget galt som gør at de ikke tager sig af dyrene.
Hvis de så mod forventning er ligeglade, så er det politiet/dyrenes beskyttelse.

Hvis nu de ikke reagerer, (hvilket desværre kan ske), så kan det hjælpe at vedlægge billeddokumentation. Du må faktisk gerne tage billeder af det, du må endda offentliggøre dem,  hvis billederne er taget fra et sted med offentlig adgang og der ingen personer er på billedet, det kan nok hjælpe på eventuelle anmeldelser.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #12 Dato: 13 Marts , 2011, 09:08 »
Hvis naboerne allerede har forsøgt forgæves at tale med hønseplagerne - så hjælper det nok ikke meget at du ringer til dem, uanset hvad der ligger til grund for deres holdning. Som "pilegaarden" skriver, så svarer Dyrenes Beskyttelse også om søndagen. De fleste kredsformænd er mig bekendt erhvervsaktive og har bedst tid i weekenderne eller efter fyraften. Det er jo frivilligt, ulønnet arbejde. Så det er nok et perfekt tidspunkt NU. Det er måske også bedre at det er DB, der ringer op og forhører sig om situationen. De har erfaringer med disse situationer og har nok nemmere ved at forholde sig nøgternt end en chokeret hønseejer
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Psycho

• Passiv bruger
  • Dorking Høne f. 2010
« Svar #13 Dato: 13 Marts , 2011, 12:39 »
Er faktisk enig, med næsten det hele der er skrevet her.

Synes bare det er vigtig, man giver menneskerne en chance først. Det må jo være en grund til sket er sket.
Det kan jo være at de er i gang med og løse problemet. Hvis så er tilfældet, synes jeg en anmeldelse vil gøre det hele værre.

Hvis de ikke vil gøre noget ved det, skal de naturligvis meldes. Hvis de behøver hjælp, skal de hjælpes!

Kan ikke glemme, når jeg et par år tilbage i tiden blev meget influenza syg. Tre dage er helt væk fra kalenderen.
Ja, dette gik ud over høns, katter og hunde. Det var det første jeg gjorde noget ved, når jeg kom til mig selv igen. Heldigvis var det ikke sket nogen katastrofe, men høns manglede foder og vand.
Jeg var blevet meget ked af det, hvis det stået en fra politiet eller dyrenes beskyttelse og banket på min dør.
Glad, var jeg blevet, hvis en nabo kigget forbi for og hjælpe i situationen.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #14 Dato: 13 Marts , 2011, 12:51 »
Det er netop det jeg forsøgte at sige med mit tidligere indlæg. Der er ingen som ved hvad der er gået forud for det der nu sker, men jeg er sikker på at hvis der er nogen som dukkede op ved hoveddøren og startede ud med at sige at de kan se der er problemer og at de gerne vil hjælpe uden at der sker noget mere i sagen end det så tror jeg alle ville modtage hjælpen.
Jeg er også helt sikker på at personen som har brug for hjælp godt ved det men er en stolt person som har svært ved at tage i mod hjælp.
Husk man kommer længere med gulerødder end pisk.

Hvis et par stykke af os fra forum slog os sammen og kørte der ud og forklarede at vi havde fået nys om at der er et problem at at vi bare er folk som godt kan lide høns og at vi godt vil hjælpe, enten med at få styr på problemet som er vokset dem over hovedet eller med at nedlægge gården så er jeg næsten sikker på at de vil modtage hjælp.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn