Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Betaling for rugeæg?  (Læst 1483 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mineunger

• Passiv bruger
Sv: Betaling for rugeæg?
« Svar #15 Dato: 13 Marts , 2011, 11:13 »
Jeg har pt. kun æg fra høns hvor afkommet bliver blandinger.
Jeg har Lohmann hybrider der går sammen med en araucanahane. Men hvis du lige nu bare gerne vil have kyllinger, så kan jeg sagtens undvære lidt æg.
Dem jeg selv har ruget ud har haft en klækkeprocent på 100.
Det bliver nogle flotte blandingshøns.
Men jeg kan sagtens forstå hvis du hellere vil have racerene rugeæg.

Stina også fra Møn.
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Raknes

• Passiv bruger
  • Her er det mig, der bygger rede
Sv: Betaling for rugeæg?
« Svar #16 Dato: 13 Marts , 2011, 11:51 »
Tak for alle gode svar og tilbud, det er altså utroligt som man kan få hjælp herinde. I eftermiddag kommer en venlig mand med 18 æg fra nogen næsten orpingtonhøns, som han fik af mig for et år siden(han vil ikke have betaling, men han får et par hjemmedrejede uldsokker). Han havde hørt fra naboen, hvad , der skete her i sidste uge.
Regnestykket med betaling for rugeæg er ganske rigtig i bagatelklassen, men nok også derfor, synes jeg bare ikke at man tager betaling for så lidt. Lidt nede af vejen kan jeg hente 30 æg for 30 kr. men det er fra nogen meget 'flyvske' høns, der er meget nervøse. Jeg vil helst have nogen rolige. Lige bortset fra mine perlehøns, der opfører sig som hystader, bare man går forbi, men det forventer man lissom :).
Forresten havde jeg helt overset, at her var en 'salgsafdeling'. Hvis jeg havde vidst det. havde jeg nok givet lyd der.
Mvh
Helle
10 perlehøns, 2 Welsh cobs/ponier, 2 pintoer, 5 islændere, 1 grand danoisetæve, 2 new foundlandtæver, 1 norsk skovkat og deres 2 årige 3 ungkatte,- avlet med en mønsk landkat.