Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: vil gerne takke.....  (Læst 1868 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morildvej320

• Passiv bruger
vil gerne takke.....
« Dato: 11 Marts , 2011, 07:57 »
vil gerne takke det danske folketing, for det lange varsel jeg har fået i forbindelse med udsendelse til adenbugten ud for somalia. kunne i onsdags læse at jeg skulle derned igen, men vi har forsat ikke fået at vide officielt at vi skal afsted endnu, til trods for at vi skal flyve kl 04.00 den 18 marts. så er snart ved at være træt af dem inde på borgen *s /f, for de tænker jo slet ikke på at man også har en familie, man også gerne vil sige farvel til, om være sammen med.
nu kan vi så komme ned og få pasta med mider og biller i, frost grønsager der smager af klor, kød af tvivlsom herkomst, eneste plus er deres meloner, de smager rigtig godt. skønt med en slankekur, trænger også til at smide nogle kilo /o
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: vil gerne takke.....
« Svar #1 Dato: 11 Marts , 2011, 08:14 »
Du når da heldigvis at fejre din fødselsdag, inden du skal afsted. /o
Jeg håber, du trods alt får en god tur, og du skal vide, jeg er stolt af jer, der passer godt på andre her i verden.
Min mands bror er også i marinen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 Marts , 2011, 08:31 »
ja så heldig er jeg da heldigvis, synes bare at 1 uge er meget kort varsel
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 11 Marts , 2011, 09:33 »
Det er både frækt og uforskammet med så kort varsel.  >:(
(Jeg er selv gift med en sømand i erhvervsflåden, så jeg har prøvet adskillige gange at han ikke kom hjem, skulle tidligere afsted m.m.)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline KEW

• Bruger
« Svar #4 Dato: 11 Marts , 2011, 09:36 »
Du har jo selv sagt ja til dit job ikke!  ;)
I forgårs blev vi varslet til lig-byen ;) og de folk der er hot har 12 timer til at pakke hvis ballonen går op, for nu er de varslet.
Vi ved endnu ingenting men vi skal være klar

The sun allways shine above the clouds ;)
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #5 Dato: 11 Marts , 2011, 09:38 »
Hvor frækt /d

Det er vist ikke lige opskriften på god medarbejderpleje >:( Øv, hvor surt! Har selv været offentligt ansat med nogle mærkelige ansættelsesforhold, der faktisk indimellem gjorde det svært at blive ved med at holde af sit job (selvom man kan være nok så glad for arbejdet!)

Men tak fordi du alligevel tager afsted og passer på os andre /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 11 Marts , 2011, 18:03 »
Min mand er nu i Spanien(varslet i god tid i forholdet til hvad i beskriver)ansat i Skrydstrup, meeen så nu når han er afsted får han at vide at i højsæson for sommerferie skal han lige finde 3 uger - da skal han igen,
og - vupti nu når man skal sendes så skal man også finde liiiige de 6 uger med opstart i september til næste tur - det  kalder jeg ikke familiepleje, måske vil ledelsen finde reservebedsteforældre til dem der ikke har nogen... eller lige skaffe børnepasning når  der er lukkedage i sommerferien... :D
høns, ænder, hunde, katte...

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 11 Marts , 2011, 18:12 »
ja utroligt at man bliver ved med at arbejde ved det offentlige, men det er jo svært når man elsker sit arbejde, det eneste positive der er ved denne tur er at jeg kommer ned til 30-32 grader.
men de tænker bestemt ikke på at man måske også har et liv uden for forsvaret, godt man har en sød og forstående kone, hvad skulle man gøre uden hende /o
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 11 Marts , 2011, 18:14 »
 *f *e

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 18 Marts , 2011, 19:28 »
nu er det vist min tur at sende takke -hilsen til folketinget eller hvem det nu er der står bag ved...
Jeg vil takke for den omsorg og information familer får når ens kære mand/far sendes ud uden egentlig varsel - fik at vide i dag kl. 9.00 at han kommer afsted i morgen. Ikke noget brok vel - bortset fra at manden er i forvejen udsent og skulle egentlig komme hjem natten fra lørdag til søndag... 
Tak for al den udførlig info om hvor han skal hen, hvor lang tid han skal være væk, hvem man skal kontakte ved behov osv, osv
vel planlagt og detalieret- TAk siger jeg bare /d
glemte lige at takke nyhederne på tv2 og dr1 for oplysningerne om emnet

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 18 Marts , 2011, 22:24 »
Nu må jeg vist lige provokere lidt igen.

Nogle mennesker er 'skabt' til at sætte tal i kolonner, eller hvad det nu måtte være, 5 dage om ugen fra 9 til 17, og kunne ikke forestille sig en anden form for job/verden. Og det er helt fint. Der er brug for denne type mennesker i ganske mange jobfunktioner.

Modsætningen er mennesker hvor 2 dage helst ikke må være ens. 2 dage i træk uden en 'ildebrand' at rykke ud til og jobbet findes kedeligt.

Og så er der alle de mennesker der befinder sig imellem disse yderpunkter.

Og hvor er det dog godt at vi har så forskellige typer mennesker i vort arbejdende samfund. For uden disse forskelligheder og den fleksibilitet dette giver ville vores lille samfund ikke kunne overleve.

Mvh
Erik Andersen

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 18 Marts , 2011, 23:05 »
provokation eller ej, vores liv er og skal være planlagt ellers kan det bare ikke gå(hvem henter/bringer , hvad tid...) har en dreng der igen står på venteliste til 2 operatioenr(efter hinanden da de ikke kan klare det på 1 gang) så enhver tilbud skal vi næsten sige ja til, men hvem tager sig af de 2 andre når den ene skal op? planlægning er et must... og synes stadig at vi er meget fleksible og forstående,
 nogle gange er det bare for meget og så kommer de sure opstød...
Var jeg selv vil jeg blæse på 8-16 gerne varieret... og noget nyt/udfordrene, men er ikke alene...

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 18 Marts , 2011, 23:53 »
Indrømmet. Der vil altid være særtilfælde. Og det skal der selvfølgelig være plads til.
Mvh
Erik Andersen

Offline KEW

• Bruger
« Svar #13 Dato: 19 Marts , 2011, 08:38 »
@Moranna
du have en snak med manden når han engang dukker op ;) om det er den stilling han skal have eller om ikke han kan søge en anden her i systemet. hvis det er så stort et problem at få enderne til at nå sammen. vores mand der skal afsted fra vores værksted har vist det i et stykke tid at hen stå først i rækken det er vi ret gode til her men det hender at nogle melder fra og vupti så står man med aben.
i ESK. hvor din mand er tror jeg kulturen er væsentligt anderledes eller rettere jeg hved den er...
nogle spekullere i "gode ture/dårlige" og jeg fatter ikke ledelsen går med til det, jeg fatter heller ikke hvordan det kan være det er ham der ryger når han er afsted?? han er i spanien ikke??
det kan da også være jeg får at vide at vores mand der er røget vidre for der var snak om at droppe TLP i spanien for at sende dem afsted men det var rygter og dem er der fandme mange af her.
Personligt mener jeg også det var mest fornuftigt og lade dem starte hele lortet op da de har alt udstyr lige ved hånden og ikke langt til stedet og så skifte dem efter 1uge eller 2uger.
nå men vi må se hvad der sker vi er også standby her og ser hvad der sker.
og får du nogle problemer så har i jo et godt netværk i ESK så brug det /o

my 5 cent
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 19 Marts , 2011, 12:57 »
godt netværk i ESk ?hmmm noget jeg burde vide om? noget jeg gik glip af måske?