Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: en skruk ??  (Læst 5111 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline easter

• Bruger
en skruk ??
« Dato: 08 Marts , 2011, 19:47 »
Hej

har 3 røde americaner til at gå og den ene vil ikke rigtig fra reden efter der er blevet lagt dagens æg.
jeg har så smidt 10 golf bolde ind i reden men hun går normalt af reden når jeg har taget dagens æg ??

golf boldene er helt varme så der er ikke kun to min hun har lagt der..

hvad skal jeg gøre for at få hønen til at blive skruk ?? der skal lige siges at jeg ikke har en hane så jeg skal ud
efter nogle æg for at få lidt kyllinger

håber i kan hjælpe, ville være dejligt med lidt kyllinger  ;D

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: en skruk ??
« Svar #1 Dato: 08 Marts , 2011, 19:56 »
Hybrider er ikke de nemmeste at få skruk, så det du gør nu er nok det optimale, men mange høns vil altså godt vente til lidt senere på året med at skrukke. De ønsker jo de optimale forhold for deres kyllinger.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline easter

• Bruger
« Svar #2 Dato: 13 Marts , 2011, 19:07 »
ja ved godt at man siger at der er svært at få dem til at blive skruk men den er nu ikke blever mere 'normal'  ;D
den larmer helt vildt også ligger den på reden om aften men går godt nok af den op af dagen.
spørsmålet er så er det tid tilat jeg ligger nogle æg ind under den eller er det for tidligt. hvordan finder jeg ud af om den er skruk ??
så kom min kærste og mig tilat snakke om æglægning... stopper den med det eller bliver den ved med at lægge æg ??

Offline mineunger

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 Marts , 2011, 19:50 »
Hvis du er i tvivl er den nok ikke skruk.  ;)
Min skruk er næsten så flad at hun går i et med reden. Hun er fjern i blikket, ja næsten i trance. Men hvis jeg stikker hånden for tæt på puster hun sig op og fatter jeg ikke hintet får jeg et ordentligt hak.!
Jeg ser hende sjælden af reden men er sikker på at hun nok skal få det mad og vand hun har behov for.
Vent med æg til du er helt sikker.

Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #4 Dato: 13 Marts , 2011, 20:41 »
De holder med at lægge æg når de bliver skruk, hvis hun er skruk vil hun angribe og skælde din hånd ud og så vil hun puste sig op.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline easter

• Bruger
« Svar #5 Dato: 16 Marts , 2011, 18:48 »
i dag var jeg så ude efter 15 rugeæg til damen  /o

syntes bare at der er lidt kamp om reden om morgen, her til morgen var der 3 høns i samme rede
gør det noget at jeg sætter et gitter op så de andre ikke kan komme ind og lægge deres æg i hindes rede
det ville jeg så fjerne igen ved 10 tiden så hun kan komme ud hvis hun vil

hvad gør i andre for at forhindre de andre høns at lægge ved en skruk ??

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #6 Dato: 16 Marts , 2011, 18:51 »
Du kan sagtens sætte et lille gitter op så de andre ikke møver sig ned i reden til hende. Hun skal bare kunne komme ud en gang eller 2 om dagen for lige at få rystet vinger, spise og gøre hvad hun nu ellers lige skal.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline easter

• Bruger
« Svar #7 Dato: 18 Marts , 2011, 18:15 »
kom til at tænke på at de andre høns ( røde americaner ) ikke sådan vil have andre høns ind i deres gård.
har prøvet at sætte 3 andre høns ind til dem men var nød til at slagte dem efter noget tid da de fik for mange
tæsk af de gamle høns...

spørsmålet er så hvad nu når den ene høne får kyllinger ??? vil de kaste sig over dem eller ?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 18 Marts , 2011, 19:19 »
Mine skruk ruger altid i hønsehuset sammen med de andre, så er kyllingerne også automatisk integrerede i flokken. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk