Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: temperatur for høj!  (Læst 3068 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

• Passiv bruger
temperatur for høj!
« Dato: 08 Marts , 2011, 19:23 »
så er rugemaskinen sat op i børnehaven... alle børn fik laaang forklaring hvad der skal ske de næste 3 uger. Jeg er igang med at lave tavle til dem med de forskellige æg og hvad man kan forvente kommer ud af dem.... meeen temperaturen er for høj! jeg skruer og skruer ned men den ligger på 38,0 har sine øjeblikke med 37,9 men i meget kort tid! hvor er jeg sur!
der står 15 små banditter og venter på kyller men vi kan ikke sætte æg i før temperatur er stabil! for pokker da, hvor meget må den svinge? nogle bud?
Har læst nogle indlæg at i jeres hjemmelavede maskiner er den op på 38 og det går også fint...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: temperatur for høj!
« Svar #1 Dato: 08 Marts , 2011, 20:22 »
Er det den blå?

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Marts , 2011, 22:08 »
ja den blå madam til 24 æg

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 08 Marts , 2011, 22:14 »
Så er knappen gået i stykker  /d
Jeg fik america til at sende mig en ny knap og en skruetrækker til låns, det bedste man kan er at tage knappen ud og bruge en skruetrækker når man skal stille på den, fik jeg at vide derovre fra. Men derfor skal man jo bruge den specielle skruetrækker for at få den ud  /d
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Marts , 2011, 22:23 »
det lyder meget realistisk da jeg drejede meget synes jeg og der skete ikke meget!
Hvad skal man pille ud for at få knappen ud? den ligner en skrue i forvejen (godt der er granti på maskinen(indtil 15.04) /o

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #5 Dato: 09 Marts , 2011, 21:06 »
Tænkte nok det var den blå, og at knappen var i stykker... Jeg bruger nemlig også en skruetrækker, når jeg skal justere temperaturen på min.

MEN...man skal bruge en speciel skruetrækker, for at få den dér boks i toppen af. Det er en skruetrækker, som kun elektrikere og andre fagfolk kan købe. Men jeg var snedig Jeg tog min pincet og fik langsomt, men sikkert, skruet den åben, og kunne så justere temperaturen :)

Dog ville jeg udnytte garantien, hvis jeg var dig :)

Held og lykke! :)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #6 Dato: 09 Marts , 2011, 21:10 »
Gør dem obs på at de ikke skal sætte en ny knap i, og brug en skruetrækker når du skal stille den istedet for. Knappen går hurtigt i stykker igen.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.