Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: Hvordan er den typiske forumdeltager?  (Læst 2714 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

• Gæst
Sv: Hvordan er den typiske forumdeltager?
« Svar #15 Dato: 07 Marts , 2011, 09:03 »
Jeg synes dette her er et dejligt forum for tonen er så god folk imellem. Der er utroligt megen hjælp at hente. Dette kan så måske til tider være en hemsko, for der kommer sjældent lidt anderledes meninger frem end de positive.

Efterhånden er det, det eneste forum jeg deltager i, for ærligt talt til tider er det noget lo.. og giver mere irritation end glæde, når man erfarer folk firkantede holdninger.

Skulle der komme en mishagsytring, ja, så kommer pædagogtonen ind og jeg føler nærmest man bliver tiltalt som et lidt uvornt barn, der trænger til en kærlig opsang.Jeg tænker ofte på, hvor mange gange en pædagog lægger bånd på sig selv i stedet for at opføre sig mere spontant og dermed menneskeligt

Den mest udtalte katagori herinde føler jeg er pædagoger/omsorgsfolk, som enten er meget interesserede i, hvad man er for een, eller også er de bare smadder nysgerrige. I hvert fald føler jeg, at de såååå gerne vil være een stor familie, hvor alle kender alle helt ind til det inderste.

Kære venner, det er det man har "nære" venner til, folk som er den ægte vare.

Det fælles er så, at vi har høns på den ene eller anden måde. Jeg har fået racehøns netop fordi jeg, via forum, har fået interessen.

For mit vedkommende vil jeg gerne fortælle om mine dyr og mine oplevelser med dem, men jeg vil ikke have mit kedelige privatliv ud på nettet, ej heller billeder, fødselsdage o.s.v..Jeg har et langt indholdsrigt liv bag mig, men det er mit og kun mit.

Da jeg for flere år siden begyndte at gå på nettet, var jeg meget åben med at fortælle, jeg tror jeg følte det, som om jeg blot skrev et brev og jeg forstod ikke, at så mange læste med "udefra"

Faktisk begyndte jeg at føle mig lidt nøgen, så jeg sluttede med, at indvie nettet i mit private liv, men vil ustyrligt gerne diskutere holdninger til dette og hint.

Jeg vil meget, meget hellere snakke om opdræt, genetik, adfærd samt lære en masse om dyrehold, end jeg vil sættes i bås.

Udfra dette indlæg kan I så putte mig en hvilken som helst katagori I måtte ønske.

VH Gunni.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #16 Dato: 07 Marts , 2011, 09:28 »

Den mest udtalte katagori herinde føler jeg er pædagoger/omsorgsfolk, som enten er meget interesserede i, hvad man er for een, eller også er de bare smadder nysgerrige. I hvert fald føler jeg, at de såååå gerne vil være een stor familie, hvor alle kender alle helt ind til det inderste.

Kære venner, det er det man har "nære" venner til, folk som er den ægte vare.

Ja, Gunni det har du ret i :) MEN...nogle af os andre har måske stadig lyst til at...ikke ligefrem lege en stor familie...men at have måske lige en tand mere sammen herinde end bare hønsene :)

Og derudover ER der faktisk eksempler på, at man netop HAR fået nære venner via forum  /o En af mine nuværende bedste veninder mødte jeg i 2004 på et babyforum :D Så nej, jeg vil ikke putte dig i nogen kasse, Gunni du skønne...men jeg vil have lov til at være den jeg er, uden at lade mig gå på af at andre ikke har lyst til at "lege med" ;D

Og respekterer naturligvis at ikke alle har lyst til at dele lige så meget som jeg selv har :)

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #17 Dato: 07 Marts , 2011, 10:08 »
Jeg kan nu godt li' dig Christina - dine kommentarer, indlæg, dig og alle dine smileyer...  ;)

Man siger at folk der har hund tit vælger en hund der har nogle af de samme egenskaber (udseende, sind, "personlighed") som de selv har.

Jeg tror lidt det samme gælder for dig og dine høns - virker virker for mig lidt som en silkehøne (kun positivt ment - selvom jeg synes de ikke er "rigtige" høns...) - du er HYGGELIG!  -  på næste LU SKAL jeg altså have den krammer du har lovet mig!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

GKV

• Gæst
« Svar #18 Dato: 07 Marts , 2011, 10:23 »
Jøsses, jeg må da hellere vise lidt billeder af mine hunde så!!

Buddi pudseklud SØD lille am. cocker.

Manda go´gammel ARBEJDSOM Border Collie som gennem sine 11 år har været en stor stor hjælp.

Cindy, 3 år gammel Border Collie i lære hos Manda.

Og så en masse silkehøns ;D ;D

VH Gunni.

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 07 Marts , 2011, 11:08 »
Dejlige hunde...og jeg er sikker på at du også er et dejligt menneske!! /o
Men jeg kan give dig ret i, at vi er så forskellige og det er meget forskelligt, hvad vi hver især vil give til de forskellige fora, vi er medlemmer af!
Og det er jo også det fede....man kan deltage med det man selv lyster og der er ingen der kommer efter én!!
Kan I have en skøn dag i solskinnet!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #20 Dato: 07 Marts , 2011, 11:41 »
Øhh, er I søde at holde jer til trådens emne og på dette tidspunkt kun skrive ting, som I synes skal med i undersøgelsen? Ellers bliver det fuldstændig uoverskueligt. Tak  :-*

Om I vil deltage i undersøgelsen er fuldstændig op til jer selv - og om I vil læse resultaterne bagefter ligedan.

Nåh ja, køn havde jeg glemt :-[

Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #21 Dato: 07 Marts , 2011, 11:53 »
.... uhhhh jeg elsker statistik. Det er da sjovt at putte folk og fæ i kasser og se på alverdens faktorer og sammenhænge, meeeen OK jeg arbejder så også som statistical programmer ;D
Og nej, man er aldrig anonym på nettet. Men skal derfor aldrig skrive noget, som man ikke mener andre skal have at vide. Men derfor kan man jo godt lave et spørgeskema her på forum der - måske - kan belyse hvem, hvor, hvorfor, hvor længe osv i forbindelse med vores fjerkræhobby. Man behøves jo ikke spørge om cpr-nr, arvelige lidelser, tidligere domme, familieforhold osv osv.
Bare noget med uddannelse (i overordnede grupper a la akademiker, faglært osv), alder, køn, geografisk placering (land,by,landsdel), antal år med høns.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 07 Marts , 2011, 12:01 »
Undskyld, Jette...jeg er hunderæd for at skrive dette indlæg så...men...KAN du ikke nok bære over med dette sidste indlæg...ellers kan det være at Marianne vil dele tråden og lave en ny "kasse-tråd", hvor de upassende besvarelser kommer hen? ;D

Jeg kan nu godt li' dig Christina - dine kommentarer, indlæg, dig og alle dine smileyer...  ;)

Man siger at folk der har hund tit vælger en hund der har nogle af de samme egenskaber (udseende, sind, "personlighed") som de selv har.

Jeg tror lidt det samme gælder for dig og dine høns - virker virker for mig lidt som en silkehøne (kun positivt ment - selvom jeg synes de ikke er "rigtige" høns...) - du er HYGGELIG!  -  på næste LU SKAL jeg altså have den krammer du har lovet mig!

Morten, det var vel nok det sødeste indlæg! *p TAK for det, og jo du får krammeren, hvis jeg kommer på LU! ;D *l (Det gør Gunni også, hvad enten hun vil eller ej *g)

Jøsses, jeg må da hellere vise lidt billeder af mine hunde så!!

Du er den sødeste, arbejdsommeste, lærevillige lille silkehøne! ;D

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #23 Dato: 07 Marts , 2011, 14:53 »
Det var da sødt af dig, Søren, at klæde dig ud som mutter Sovjet.  ;D 

@ Mette Marie   Du kunne udtrykke det præcis så nuanceret, som jeg gerne ville have gjort, hvis jeg havde kunnet  /o

@ Christina    Siden det er dig... så går det nok. Man er selvfølgelig nødt til at svare på en kompliment.

Og mon ikke jeg alligevel skal oprette en ny tråd, til det "en del af os gerne vil vide"
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #24 Dato: 07 Marts , 2011, 21:32 »
Nu er det jo ikke de mest sensitive, private oplysninger der lægges op til at 'dele' i denne uvidenskabelige statistiske undersøgelse. Og netop de mere sensitive oplysninger er allerede givet i profilen. Navn, alder, køn, ca hjemsted og evt email adresse.

Hvis det tilmed laves ved en afstemningsfunktion, bliver det jo rimeligt svært at vurdere hvad feks Karen Margrete Tiltesen har svaret. Så det er nok ikke så farligt endda :D. Og så er det tilmed helt frivilligt at deltage ;).

Og her et par spørgsmål mere:
Medlem af fjerkræ klub.
Avler til udstilling.
Går på udstilling(er).
Bruger kunstigt lys.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #25 Dato: 08 Marts , 2011, 06:52 »
Undskyld, Jette...jeg er hunderæd for at skrive dette indlæg så...men...KAN du ikke nok bære over med dette sidste indlæg...ellers kan det være at Marianne vil dele tråden og lave en ny "kasse-tråd", hvor de upassende besvarelser kommer hen? ;D
Jeg vender det lige med Finn.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Sv: Hvordan er den typiske forumdeltager?
« Svar #26 Dato: 08 Marts , 2011, 09:16 »
Så er emnet delt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
Sv: Sv: Hvordan er den typiske forumdeltager?
« Svar #27 Dato: 08 Marts , 2011, 12:43 »
Tak /o

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #28 Dato: 08 Marts , 2011, 17:01 »
Hej Alle

Jamen der er da ikke spor i vejen for at være en stor familie...

Det er da betryggende, at vide, at holder man et eller andet sted, med en bil der er brudt sammen, så er mobiltelefonen mere end rigeligt, til at sørge for, at vores dyr ikke behøver at gå til ro med tomme maver, bare fordi den gamle møgspand, gik i strejke, et eller andet sted på halvvejen....

Og da slet ikke spor ubetryggende at vide, at har man pludseligt brug for hjælp, så står bilerne i kø, ude på vejen, for at komme til undsætning....

Faktisk kan jeg slet ikke komme i tanker om noget som helst negativt, ved at være en stor familie....

Kan i ????

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #29 Dato: 08 Marts , 2011, 17:07 »
ØØhh , delt ? Ikke forstået   :P

Fordi emnet tog en drejning som ikke var tiltænkt i det oprindelige spørgsmål. Der blev efterlyst forslag til spørgsmål i en sådan undersøgelse - og vi "kom til" at diskutere relevans og så videre i stedet for at komme med forslag. Derfor delingen...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.