Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: automatisk vending  (Læst 763 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

• Passiv bruger
automatisk vending
« Dato: 06 Marts , 2011, 16:33 »
så har jeg taget "madam blå" ned fra loftet, nu skal den snart i børnahaven og "arbejde" meeen pinligt, der var en automatisk vending funktion i anden æske, og jeg ved simpelthen ikke hvordan den virker, jeg kan ikke justere i den på nogen måder for der er ingenting at dreje på ???
er der nogen der ved hvordan den virker og hvor ofte den vender æg, har jeg monteret den rigtigt? der var ingen vejledning til den i kassen- øv, øv hjeeeelp
høns, ænder, hunde, katte...

Offline morAnna

• Passiv bruger
Sv: automatisk vending
« Svar #1 Dato: 06 Marts , 2011, 19:28 »
nogen der har bud - please?

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #2 Dato: 06 Marts , 2011, 19:41 »
Den skal sættes ind over den dér dims du selv trækker i på rugemaskinen... Den vender æggene meeeeget langsomt, men jeg kan ikke huske hvor ofte den gør det.

Det er en god idé at sætte et kryds eller sådan noget, på den ene side af æggene, så du kan tjekke og er sikker på at den virker og vender æggene... Der er flere som har haft nogle defekte, så æggene ikke blev vendt  :-\

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 Marts , 2011, 19:54 »
jeg har holdt øje med den de sidste 4 timer... den har vendt et par centimeter til venstre, men ingenting til højre er det mon den ene vej per nogle timer? mangler vejledning og navnet på den står på italiensk.... ;D

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #4 Dato: 06 Marts , 2011, 20:12 »
Hmm, den skulle trække hele pladen, så alle ruller på én gang... Lige som den dims du selv trækker i ellers. Har du puttet flere æg i en der egentlig kan være?

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 06 Marts , 2011, 20:16 »
det er  umuligt at tage billede  da dimsen man ellers vil trække i går ind i den extra blå kasse, og så kan man ikke se mere, jeg har ikke sat æg i de skal ind når maskinen er i børnehaven tirsdag/onsdag, jeg skulle sikre mig at alt virker  før vi sætter den op i morgen(den skal stabilisere temperatur i 1 døgn der)- det ville være syndt for børnene efter 3 ugers ventetid hvis der ikke kom en eneste kylle på grund af fejl i vending  ;)