I dag skulle vi slagte nogle haner, og en enkelt høne, og pigerne synes det er super spændende at se når far svinger øksen. Og endnu mere spændende at se om der så er æg inde i hønen, når mor renser

Nå, men efterhånden som tiden gik, var sandkassen og haven mere spændende, så de fortrak lidt efter lidt, mens jeg rensede færdigt. Pludselig lød det "moaaar, Josefine er sluppet løs!!", og ganske rigtigt, da jeg kom hen på den anden side af huset, gik Josefine rundt som om hun aldrig havde lavet andet end at gå og spise af grantræerne ved siden af folden

Og ville hun fanges? NEJ, så jeg måtte kravle ind bag ved folden (der er kun en lille sprække mellem fold og stengærde), hvor hun SELVFØLGELIG skulle ind, og lokke hende med noget lækkert. Endelig fik jeg fat i hende, men så satte hun selvfølgelig hælene i, så jeg måtte bruge alle mine kræfter og HIVE hende ud, og så derefter halvt bære og halvt hive...

Endelig fik jeg hende ind til de andre, og så kommer Sofia og Lina gående med æg de lige har hentet, og Lina vil være sød at putte dem ned i en spand... "Og jo, mors pige, det var rigtig dejligt at du ville hjælpe, men en anden gang, så skal du gøre det lidt mere forsigtigt, så de ikke går i stykker, ikk'?"

Til sidst får jeg hønsene i suppegryden, og ser så at pigerne har fundet autobørsterne frem, og står og skurer og skrubber mors bil

Nej, så fin den da var blevet

Terroristerne

Aftensmaden