Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad ville I garvede hønseholdere gøre...?  (Læst 2059 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Hvad ville I garvede hønseholdere gøre...?
« Dato: 06 Marts , 2011, 00:10 »
Jeg har et par silkehaner, som netop er begyndt at gale... De er nok omkring...7-8 mdr gamle... Den gamle hane, har jeg længe tænkt på at slagte, men hvornår kan jeg forvente at den hane, som skal overtage pladsen, begynder at træde hønerne, så æggene bliver befrugtet?

Ham, som skal overtage, er jo ikke trådt i karakter endnu, da den gamle jo stadig bestemmer... Men jeg ville så slagte ham, samt de andre haner, som ikke skal bruges.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Sv: Hvad ville I garvede hønseholdere gøre...?
« Svar #1 Dato: 06 Marts , 2011, 07:28 »
Jeg vil mene, at den nye hane træder i karakter lige så snart den gamle er væk. Hvis han gjorde det nu, hvor der er en fører-hane, ville han jo få tæsk  :D
Han skal så selvfælgelig lige lære hvordan man gør det med damerne uden at stå på hovedet  ;) :D

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Marts , 2011, 07:34 »
Tror du han kan lave befrugtning inden for rimelig tid? Vil gerne i gang med rugning af silkerne i starten af april :)

Maiken Brændmose Jensen

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06 Marts , 2011, 11:25 »
Jeg ville nok slagte den gamle hane, og så vente 1 måneds tid, inden at du samler æg. Der kan godt gå længere tid, inden æggene er befrugtede. Det er svært at sige.

Jeg ville nok gemme begge de unge haner, for det var træls hvis den hane de valgte, ikke kunne noget. Men lad dem begge gå sammen med hønsene, de kan nemlig godt enes hvis de er vokset op sammen.

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 Marts , 2011, 12:29 »
Maiken, selvfølgelig da! Godt du skrev det, ellers var begge hvide røget! /o